|
|
|
|---|---|
|
Jag har kopplat in ett AUX kit från BMW i min E39 som har Business CD. Bilen är en -03. Problemet är att stereon kopplar ifrån AUX efter ca 5-10 minuters körning, och går inte att starta igen förns stereon eller bilen varit avstängt i typ en kvart. Helt plötsligt kopplar bara radion alternativt CDn igång utan att jag gör något. Någon som känner igen detta fenomen? Danjel Min bil: Länk | |
| Är det så att du samtidigt laddar det som är inkopplat till AUX via ciguttaget? | |
|
Ja. Det gör jag... Danjel Min bil: Länk |
|
|
Prova att inte göra det. Stereon gillar inte lågfrekvent nästan likspänning på ljudingången. Jag har kopplat förbi "aux detect" i stereon så den är alltid valbar. |
|
|
Va? Vad har ciggutaget med aux att göra? Jag använder alltså ingen orginalaux adapterkabel. De är helt oberoende varandra... Jag ska definitivt testa din idé. Tackar! Danjel Min bil: Länk |
|
| Nej inte direkt, men de har samma jord eftersom inga vanliga ciguttagsladdare är isolerade. Beroende på laddarens och ljudspelarens kvalitet kan det bli som du beskriver. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.