AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.195

Bmw 330xd -07 Bakaxeln

bm
184
bmw330xd
330XD Sedan -07
Hej

vill fråga er om ni har erfaranhet angåande om ett problem som jag har, joo problemen är att varvtalräknaren eller visaren rör på sig millimeter upp o ner upp o ner vid tomgång även i drive lägen och N och i P läge,när bilen har stått ett tag ute alltså när bilen är kall och är på tomgång då står den stila men så fort man börjar köra och bilen börjar bli varm då börjar det, jag hörde att det kan vara bak axeln stämmer det? jag har en vinande ljud men jag kollade upp det det var hjullagret så den delen är klar men som sagt stämmer det att der har med bak axeln o göra med varvtal räknaren rör sig? i övrigt tomgången går fint va jag märker iallfall. föresten bilen har gått 10700mil en -07 fyrhjuldriven och är en automat, är mkt tacksam för era hjälp:)
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det beror inte på bakaxeln. Den har en fast utväxling. Automatlådan kan slira och orsaka att varvtalet "flyter omkring". Men om den gör det på tomgång också (även i N och P) så är det ju något med motorn som gör det.

Mao gör en diagnos.
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Sliten momentomvandlare
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
inte om symptomet tillkännager sig med lådan i neutral...
gO
1.407
gOry
335i Touring
Hör du någon varvtalsförändring? Provat att slå av AC:n?

bm
184
bmw330xd
330XD Sedan -07
nej gory går ganska fint har inte hört nåt. ErikThörn vad är en momentomvandlare? en givare? vad kostar dom?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.