AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
17.901

Fjärrstart av dieselvärmare F11

Sida 2 av 2
Za
3
Zamora
520D -2014
Tack allesammans! Jag har nu mailledes kontaktat min säljare.
Återkommer med hans svar, så får vi facit.
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Zog,
Du behöver ett aktivt BMW Assist/ConnectedDrive abonnemang för det ska fungera. Det ska gå att använda appen och dess tjänster ävenpå bilar tillverkade innan juli 2013, men beroende på när de är tillverkade.

Man måste också aktivera ett konto i "connecteddrive"-portalen. Nu har jag inte använt min portal på ett tag eller testat att lägga in bilar tillverkade innan juli 2013, men i den tyska versionen ser man vilka tjänster som är aktiva, hur länge de är aktiva och vad det kostar att lägga till vissa tjänster. Detta är den s.k. ConnectedDrive-store, som sedan någon månad är aktiv i Tysklan men som jag inte vet om den är aktiv i Sverige ännu.
Za
3
Zamora
520D -2014
Hallå igen!
Så har jag då fått ett muntligt svar.
Min försäljare säger att detta skall gå att montera 6AP Remote services i efterhand, eller rättare sagt skulle gått. Tidplanen hos BMW för att detta skulle gå var i somras. Sen var det till hösten, och som det såg ut nu så hoppades man till februari-mars. Man verkar inte ha bråttom med service inte....

Men jag får väl skylla mig själv att jag inte hade med det från början. Men å andra sidan värdesätter ju man att ens valda leverantör är flexibel och snabb för förändringar. Det kan ju inte handla om det mest tekniska BMW har gjort...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.