|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har en 520 d LCI med tillvald dieselvärmare. Finns det något sätt att fjärrstyra den likt Volvos "on call" via en app eller liknande ? | |
| Ja om du har connecteddrive så kan du fjärrstyra med mobilen. | |
| Om du har en iPhone heter appen "My BMW Remote". Registrera och aktivera Connected Drive här Länk | |
| Är ni säkra på att detta går på en 2011 som trådskaparen tycks ha? | |
| Kan ju knappast vara en LCI av 2011 års modell? | |
|
Hej. Jag försöker få igång detta i min fars 320xd, men Connecteddrive portalen säger att bilen ej har någon mobil enhet. Någon här som vet vilken del/funktion som saknas? - Är det hårdvara som saknas? - Om inte, kan man uppgradera mjukvaran? Han har dieselvärmare monterad av BMW - original, i efterhand. Chassinummer: 0F189137 Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
Jag antar att han har en F3x med connecteddrive och remote services som är en förutsättning. Det felmeddelandet låter som om detta saknas antingen hårdvaumässigt eller mjukvarumässigt. Annars gäller generellt. Först måste man aktivera remote services i CD-portalen och invänta bekräftelse, det skickas även en kod till bilen för aktivering. Konfigurera säkerhetsfråga i CD-portalen, INNAN du loggar in i My Remote-appen eftersom appen frågar efter den vid inloggning, annars kommer du inte få fram några alternativ under "fjärrstyrning" Detta gjorde jag fel och löste genom en in/utloggning av mobilappen och då fanns alla alternativ för fjärrstyrning på plats. |
|
|
XC60: En F31 är det. Jag hittar dock inte "Remote Services" i utrustningslistan. :-/ Code Description (interface) Description (EPC) S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP relevant vehicles S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extra package, EU-specific S248A LENKRADHEIZUNG Steering wheel heater S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Multifunction f steering wheel S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Tire with run-flat functionality S2A6A 17"LM RAEDER DOPPELSPEICHE 392 BMW LA wheel, Double Spoke 392 S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Lug bolt retainer S2TBA SPORT-AUTOMATIK GETRIEBE Sport automatic transmission S302A ALARMANLAGE Alarm system S3AAA DACHRELING SCHWARZ Roof railing black S3ACA ANHAENGERKUPPLUNG Trailer coupling S3AGA RUECKFAHRKAMERA Reversing camera S3DZA ENTFALL ZUSATZ-SCHRIFTZUG AUSSEN Delete extra external lettering S402A PANORAMA GLASDACH Electric panoramic roof Code Description (interface) Description (EPC) S420A SONNENSCHUTZVERGLASUNG Sun protection glazing S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S465A DURCHLADESYSTEM Through-loading system S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat S493A ABLAGENPAKET Storage compartment package S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S4ADA INTERIEURL. ALU. LAENGSSCHLIFF FEIN Interior trim strips, alu, brushed, fine S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Armrest front, retractable S4DLA AKZENTLEISTEN SCHWARZ HOCHGLAENZEND Accent strips, black, high-gloss S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights S521A REGENSENSOR Rain sensor S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning Code Description (interface) Description (EPC) S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Cruise control with brake function S563A LICHTPAKET Light package S575A ZUSAETZLICHE 12-V-STECKDOSEN Supplementary 12V sockets S5DAA BEIFAHRERAIRBAG-DEAKTIVIERUNG Passenger airbag deactivation S5DCA FONDKOPFSTUETZEN KLAPPBAR Rear-seat headrests, folding S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S614A INTERNET VORBEREITUNG Internet, preparations S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker system S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Control for Teleservices S6NRA APPS Apps S6NSA KOMFORTTELEFONIE MIT ERW. SMARTPHON Convenience phone, expanded Smartphone S6S4A SPRACHVERSION SCHWEDISCH Language version Swedish S6UHA TRAFFIC INFORMATION Traffic Information Code Description (interface) Description (EPC) S6WAA INSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF. Instrument cluster, expanded equipment S6WAA INSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF. Instrument cluster, expanded equipment S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel P7ACA SPORT LINE Sport Line S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature Swedish S8KAA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE Dummy-SALAPA S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec. S8SMA FAHRGESTELLNUMMER,V.AUSSEN SICHTBAR Car ident. number visible from outside S8TGA DIEBSTAHLSICHERUNG Thiefproofing device S8THA SPEED LIMIT INFO SPEED LIMIT INFO S8V2A HINWEISSCHILD NCAP NIED/DEAN/SCHWED Label Code Description (interface) Description (EPC) S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
På F1x heter det "remote services" 6AP är koden och den ser jag inte i listan heller :-( Ser inte heller ConnectedDrive services 6AK i listan, jag har båda dessa på min F11. Vilken årsmodell är det på F31:an? Jag är inte helt säker på från när dessa funktioner infördes på F3x och hur det ser ut med bakåtkompabiliteten. |
|
| Den är tillverkad 2013-02. Får kontakta BMW imorgon, men de lär ju som vanligt inte ha en aning. | |
| Har kollat det här tidigare med BMW ÅF. De nya ConnectedDrive tjänsterna för F31x finns bara på bilar tillverkade månad 7 -13. Går inte att eftermontera :( | |
| Sorry, hade glömt uppdatera vilken bil jag har. Det är en 520d LCI uttagen 29/8 2013. Är connected drive något man bara kan välja när man beställer bilen eller går det att efter "montera" | |
|
Går det bara fixa en app i iphonen så man kan sköta diesel värmaren för den är original monterad när bilen byggdes ny ?????? |
|
|
Bilen, vare sig det är F31 eller F11, måste ha SIM-kort och nya navigationen. Jag har nya nav i min men inte SIM-kort. Vidare måste den ha utrustningen "connected drive". SIM-kort finns bara i bilarna tillverkade sedan i somras. |
|
|
Vilket år kom connecteddrive och går det sätta dit i efterhand? |
|
| Hjälper inte med bara connected drive (jag har det) utan du måste även ha SIM-kort i bilen. Det installerades från och med sommaren 2013. | |
|
Hej kamrater! Jag har sim-kort i bilen. Men jag har inte connected drive. Om jag minns rätt så var det ett krav att ha stora navigationspaketet för att kunna ha connected drive. Om så var fallet måste man då allts lägga nästan 30 kakor för att kunna fjärrstyra dieselvärmaren?? I så fall blir detta min sista BMW... Om någon tror att jag kan styra värmaren med bara sim-kort i bilen får ni gärna ge mig en hint. |
|
|
Man kan ha connecteddrive utan stora nav pro och det är fullt möjligt att fjärrstyra värmaren utan något navigationssystem i bilen. Då det är en LCI krävs följande extrautrustning: 6AP Remote services, kostar 500 SEK 6AK ConnectedDrive services, kostar 2400 SEK för 3 års abonnemang. Om du inte har detta från fabrik så tror jag det går att efterutrusta då SIM-kortet finns i bilen. 6AK går definitivt och kan inte tänka mig att 6AP inte skulle gå. |
|
| Det funkar på min så visst går det, ring BMW o fråga så ska dom kunna hjälpa dig. | |
|
Kan man eftermontera 6AP eller 6AK ? Min utr (har inte fått remote services att fungera, förmodligen för att SIM inte finns i bilen då) Code Serienausstattung Standard Equipment S205A Automatikgetriebe Automatic transmission S2K1A BMW LM Rad V-Speiche 236 BMW LA wheel, V Spoke 236 S4NBA Klimaautomatik mit 4-Zonenregelung Autom. climate control with 4-zone ctrl S4U2A Eco pro Driving experience switch incl. ECO PRO S4URA Ambientes Innenlicht Ambient interior lighting S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer Code Sonderausstattung Optional Equipment S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles S223A Elektronische Dämpfer Control (EDC) Electronic Damper Control (EDC) S230A Zusatzumfang EU-spezifisch Extra package, EU-specific S248A Lenkradheizung Steering wheel heater S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel S2PAA Radschraubensicherung Lug bolt retainer S2VBA Reifendruckanzeige Tyre pressure control (TPC) S302A Alarmanlage Alarm system S316A Automatische Heckklappenbetätigung automatic trunk lid mechanism S322A Komfortzugang Comfort access S323A Soft-Close-Automatik Türen Soft-Close-Automatic doors S3AGA Rückfahrkamera Reversing camera S403A Glasdach elektrisch Glass roof, electrical S415A Sonnenschutzrollo hinten Sun-blind, rear S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S430A Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip S456A Komfortsitz mit Memory Comfort seat with memory S488A Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer Lumbar support, driver and passenger S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S496A Sitzheizung hinten Seat heating, rear S4CEA Edelholzausführung Fineline anthrazit Fine woodgrain vers., Fineline anthrac. S4M5A Individual Instrumententaf. lederbezogen Individual leather-covered dashboard S4M8A Individual Fond-Leseleuchten Individual rear-reading light S4NEA Blow-By Heizer Blow-by heater S4U1A Keramikapplikation Bedienelemente Ceramic appliques for controls S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A Xenon-Licht Xenon Light S524A Adaptives Kurvenlicht Adaptive Headlights S536A Standheizung Auxiliary heating S575A Zusätzliche 12V-Steckdosen Supplementary 12V sockets S5ACA Fernlichtassistent High-beam assistant S5ADA Spurverlassenswarnung Lane departure warning S5AGA Spurwechselwarnung Lane-change warning S5ALA Active Protection Active Protection S5DLA Surround View Surround View S5DPA Parkassistent Park Assistent S601A TV-Funktion TV function S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional S610A Head-Up Display Head-up display S614A Internet Vorbereitung Internet, preparations S615A Erweiterte BMW Online Information Expanded BMW Online Information S644A Vorbereitung Handy m. Bluetooth Preparation f mobile phone w Bluetooth S677A HiFi System Professional DSP HiFi System Professional DSP S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TeleServices BMW TeleServices S6ABA Steuerung Teleservices Control for Teleservices S6FLA USB-/Audio-Schnittstelle USB/Audio interface S6NFA Musik-Schnittstelle für Smartphone Music interface for Smartphone S6NRA Apps Apps S6UHA Traffic Information Traffic Information S6UKA Night Vision mit Personenerkennung Night Vision with human recognition S6VAA CIC-Zusteuerung CIC-Zusteuerung S6VCA Steuerung Combox Control for Combox S842A Kaltland-Ausführung Cold-climate version S850A Zusätzl. Tankfüllung Export Additional Export tank filling S853A Sprachversion englisch Language version English S877A Entfall Überkreuzbedienung Delete cross-pattern operation S885A Bordliteratur schwedisch On-board vehicle literature Swedish S8KAA Ölwartungsinterval 30.000km/24Monate Oil-maintenance interval - 24 months/30,000 km S8SCA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec. S8SMA Fahrgestellnummer von aussen sichtbar Car ident. number visible from outside S8TFA Aktiver Fussgängerschutz Active pedestrian protection S8TGA Diebstahlsicherung Thiefproofing device S8THA SPEED LIMIT INFO SPEED LIMIT INFO S8TNA Tagfahrlicht über Lichtmenü S8V2A Hinweisschild Label |
|
| På en tillverkad innan sommaren 2013 alltså. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.