|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har haft rejäla problem med motoroljeläckage i min 320i. Jag har fått fylla på c:a 1L olja var 2-3:e vecka. Efter att ha styckat ner lite komponenter i motorutrymmet så hittade jag felkällan, vad som tycks vara en banjokoppling vars skruv satt så pass löst att jag kunde skruva loss den med tumme-lillfingerfattning, alltså med väldigt lite ansträngning. Då jag inte riktigt har lyckats lokalisera komponenten via realoem.com så tänkte jag slänga upp frågan här, vad för funktion fyller banjokopplingen i oljekretsloppet? Den svarta kupolen till höger i videon är behållaren för styrservo om det inte framgår. [URL=Länk Leakage[/URL] | |
|
Då URL-kodningen inte riktigt ville som jag ville så lägger jag till den här istället: Länk |
|
| bump | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Lite knepigt att se, men är inte det en del av styrservosystemet? Vill minnas jag såg en video om vanliga källor till oljeläckage på N46-motorn. Ska se om jag kan hitta den. |
Det var denna jag tänkte på Länk |
@Antwan : Kom du fram till vilken komponent som banjokopplingen var till för? Och har du lyckats lösa ditt oljeläckage? Vad behövde du göra? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.