|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag tycker om att köra Gran Turismo 6 och idag släpptes den nya BMW M4:an till spelet som jag självklart skaffade och tog med runt Nordslingan. Och snabb är den också, 7:24.07! Om den klarar att köra på samma tid i verkligheten skulle jag bli riktigt imponerad! Vad tror ni? Här är varvet: Länk | |
|
Vilken konsol finns GT6 till? PS3 eller PS4? __________ Mvh Grelle |
|
|
PS3 men ska enligt uppgift även komma till PS4 men det kommer att dröja ett bra tag. ___ //Ulf |
|
|
Så pass, de släppte det till den gamla. Passar i och för sig mig ganska bra som inte uppdaterat än. Men frågan är om det är köpvärt? Blev besviken på förra spelet som släpptes ca 3 år för sent och det märktes. Hade varit mycket mer nöjd om det kom ut runt 2009 som det var tänkt. __________ Mvh Grelle |
|
|
Koolt - tiden är ruskigt bra. Stämmer "dina" tider med andra riktiga IRL:ade tider? |
|
|
Tror knappast att en original M4 klarar en så pass bra tid som i spelet. Men under 8 min i alla fall.. Gissar ca 7.50 med en suverän förare. M3 E92 klarade 8.05 som bäst, fast då vet jag inte om det körts med gatdäck eller R-däck |
|
|
Hej igen! GT6 kommer bara att släppas till PS3, alltså inte till PS4. Personligen var det ett måste att införskaffa nya GT6 eftersom spelet är riktigt bra för oss som tycker om bilar. Den vanliga gamern kanske inte tycker det är så märkvärdigt men har man ett bilintresse är det definitivt värt pengarna enligt mig! |
|
|
@groggyfoggy Jag är inte riktigt säker på om tiderna stämmer exakt som i verkligheten, jag tror jag är lite snabbare i spelet än förarna i verkligheten, men då måste vi ta i beaktande att jag är bäst i Sverige på Gran Turismo. Som refernes har jag kört en Corvette C7 på 7:25, men då pressade jag bilen till det absolut yttersta och körde många varv... tiden jag fick med M4:an var mitt andra varv. Här är C7:an: Länk |
|
|
För referens: Länk 7:19.63 Chevrolet Corvette C6 ZR1 (2012) Jim Mero 9 June 2011 Så 7,25 av dig är ju ganska nära, och väldigt bra. Roligt att spelet verkar simulera verklig prestanda ganska korrekt. Gasa på! |
|
| Grymt kört! | |
|
Kör du bilarna i standardutförande och defaultinställningar? Också nyfiken på om du kör med ratt eller handkontroll? ___ //Ulf |
|
|
Jag kör bilarna i standard utförande, inget trim eller något som skulle ändra bilens prestanda. Vad menar du med defaultinställningar? Jag kör med ratt, närmare bestämt en Logitech G27. |
|
|
Tiggde till mig spelet i förskottsjulklapp. :) Gillar justeringarna de gjort med körkänslan, men sättet att köra race i spelet känns inte så roligt. Alltid starta sist, 3 varv på sig att komma först lockar inte direkt till schysst race med likvärdiga bilar. Lite kvalificering och fler varv hade gjort susen. Nu är jag fortfarande bara i början av spelet, men jag känner igen det från GT5, där det fortsatte i ungefär samma stil genom hela spelet. Ska köra lite online sen när jag känner mig lite varmare i kläderna. PS3-nick WilleWonka om nån vill köra lite. M4an är ruskigt rolig att köra! Har kört lite Z8 också, men den är bra lynnig. Kör också med G27 och tycker känslan i force feedbacken är riktigt bra, man får en bra känsla hur bilen beter sig i ratten. Minns inte riktigt GT5, men spontana känslan är att GT6 är snäppet bättre på den punkten. Tycker banorna är roligare än så länge också, Matterhorn är grym! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.