|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Polisen brukar ha ganska platta breda extraljus / backljus sittandes under stötfångaren bak på många bilar.. Tänkte montera detta på min XC70 men var hittar jag ljusen? Tacksam för tips :) |
| Det är en hella lyckta, undrar om den inte heter FF200. Kolla på Hellas' hemsida så kommer du hitta, den är anpassad som backljus | |
| Får jag fråga OP varför du vill montera detta just på din XC70? | |
|
FF200 är ett runt fjärrljus. Tror inte det är den ;-) Hittar inte exakt rätt lampa hos Hella nu men denna kanske funkar? Länk ------- //Lövet |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Kanske finns på www.standby.eu på denna länken? Länk |
| Ok, men jag vet att det är en hella, den är på bild i deras katalog | |
| Hella FF 75 | |
|
FF75 är ju ett fjärrljus, funkar det verkligen som backljus? ------- //Lövet |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Tack för tipsen :-) AP får man alltid snabba och bra svar på till skillnad från andra märkesforum. Varför jag vill ha det på xc70.passar bra på bilen (traktorn) och fyller en bra funktion när man backar med släp tex hemmavid. Sen att det ser ut som en civilpolisbil är ju ingen nackdel :-P |
|
Jag kan kolla när jag kommer till jobbet på måndag. |
|
| Det perfekta för ett backljus borde vara en LED-extraljus/arbetsljus, ger mycket ljus "överallt" men inte så långt. Brukar finnas i den formen du är ute efter med | |
| De monteras av Bilia. Har lika på ambassadbilen. Hör med dom. | |
| Kan tillägga att det finns två versioner. En där ljuset går på när man sätter i backen och en som kan tändas med en knapp från insidan. | |
| Hittade inte komplettnumret från Hella på ritningen | |
![]() 1.360 Bruksbil
Har koll på dem nu tack alla :-) En annan fundering kan man ta signal från backljuset alltså kan man mäta upp vilken kabel som är backljus eller är det bara ett kretskort med en kabelhärva man inte bör klippa i? Alltså inga små lösa kablar som på äldre bilar? Bilen är sen 03 så den är ju å andra sidan inte purfärsk :-P |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.