|
|
|
|---|---|
|
Behöver lite tips o råd ang val av bil som kommer ske inom kort. Jag är väldigt sugen på denna 530xd då jag gärna vill ha 4-hjulsdriften. Även övriga specifikationer passar mig förutom att den saknar navi och möjligtvis dieselvärmare. Är den värd priset och verkar det vara en bra bil? Alternativet för mig skulle vara att hitta en 535d istället, får då ingen 4wd men får o andra sidan mer kraft. Vad rekommenderar ni? Har tidigare bara haft äldre 3-serie Bmws. Lite köpråd o tips helt enkelt! | |
|
Tror du glömde nån sorts länk... |
|
|
Tror du verkligen de behövs? ;) Skämt o sido, här är den: Länk |
|
|
Jag gillar o gasa , därför har jag en 535d :) men det skulle va skönt med 4wd eftersom man släpar på husvagn oxå.... :) |
|
| Själv hade jag valt 530 Xd. Fyraljulsdrift rekomenderas starkt. | |
|
Hmm jag undrar vilken bil handlaren utannonserar. Om det är den med regnummer GGR018, stämmer inte annonsen på flera punkter. Den har vare sig HIFI Professional eller automatiskt avbländbara speglar. Listan lyder: Chassinummer WBAPY710X0CU15031 Typkod PY71 Typ 530XD (EUR) E-modellserie E61 (MUE) Serie 5 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor M57/T2 Cylindervolym 3.00 Motoreffekt 173 Motor ALLR Växellåda AUT Färg CARBONSCHWARZ METALLIC (416) Stoldynor LEDER DAKOTA/GRAU 60 (LCAD) Produktionsdatum 2007-08-29 S203A ALLRADSYSTEM 4-hjulsdrivning S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatväxel S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Släpvagnsanordning, avtagbar S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF BMW LM Fälg M dubbeleker 135 S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning P337A M SPORTPAKET M Sportpaket S386A DACHRELING Takreling S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S439A INTERIEURLEISTEN Innerprydnadslist S442A GETRAENKEHALTER Burkhållare S464A SKISACK Skidsaeck S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sportstol S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Farthållning med bromsfunkt. S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD S710A M LEDERLENKRAD M läderratt S715A M AERODYNAMIKPAKET M aerodynamik-paket S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Högglans shadow line S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Takhimmel antracit S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Utförande för kallt klimat S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Extra-Export tankning S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Korsvis manövrering utgår S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation svenska S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Landsspecifik navigation målstyrning S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S8SPA COP STEUERUNG Styrning COP slå igen Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S1CBA CO2 UMFANG Koldioxid-omfång S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska Bilen är väldigt sparskrapad, den har läder, M-Paket, dragkrok, Xenon och PDC. That's it. Att betala 195tkr för en 15000milare med den utrustningen är i det närmaste ett rån. Jag hade letat efter en med klart högre utrustningsgrad. Står du ut med utrustningen, så betala max 150tkr. Den kommer sjunka som en sten när milen rullar på, medan du inte kan njuta av vare sig navigator, parkeringsvärmare, night vision eller aktiv farthållare. Om du ska ha en 530XD eller en 535d kan bara du svara på. Vilka är dina behov? |
|
|
Tack så mycket för infon, vart hittar man denna info? Känns inte seriöst att annonsen räknar upp utrustning som inte finns, så denna bil kommer jag nog backa ifrån. Svåra är att alternativen är relativt få runt 200' som är något av en gräns för mig. Jag har viss användning av 4wd i jobbet då jag jobbar i anläggningsbranschen. Drar även båt på somrarna ibland. Annars så spelar de nog mindre roll. Alltid kul med mer drag annars! Finns de någon ni skulle rekommendera för runt >200'? 530xd/535d. Eller ska man ta sig upp på en X5a kanske... Rejält steg upp i driftskostnader va? Behöver som ni märker hjälp! |
|
|
Länk ttp://www.blocket.se/vi/51122895.htm |
|
|
Den där hade heller inte så mycket extra i utrustningsväg VIN WBAPX91060CU60885 Transmission AUT Colour PLATINGRAU METALLIC (A68) Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) Prod.date 2008-04-03 S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP relevant vehicles S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Towing hitch, detachable S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF BMW alloy wheel, M double spoke 135 S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Lug bolt retainer S2TBA SPORT-AUTOMATIK GETRIEBE Sport automatic transmission S302A ALARMANLAGE Alarm system P337A M SPORTPAKET M Sports package S386A DACHRELING Roof railing S402A PANORAMA GLASDACH Electric panoramic roof S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S441A RAUCHERPAKET Smoker package S442A GETRAENKEHALTER Cup holder S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Comfort seat with memory S464A SKISACK Ski bag S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX Isofix-System Code Description (interface) Description (EPC) S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S4MSA INTERIEURLEISTEN ALUMINIUM PENTAN Interior moldings Alu Pentan S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon Light S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43) S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi speaker system S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB/Audio interface S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel S715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics package S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Delete cross-pattern operation S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature Swedish S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Country-specific nav. system supply S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP S1CBA CO2 UMFANG CO2 package S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Cruise control with brake function S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German Och dessa uppgifter hittar du här Länk eller så här Länk |
|
|
Tack igen FinnUbbe. Vad är VIN-nr för något o vart hittar jag det? Vad anser du om denna: Länk |
|
|
"Vehicle Identification Number" BMWvin.com Du måste regga dig.. |
|
| Tack F-Tar, hittade de nu. | |
|
Ja den sista du länkade till behandlas även i denna tråd Länk bra pris nu så om allt stämmer är det att slå till. VIN hittar du ju om du slår in reg.nr. på vägverkets sidaLänk , sedan kopiera de 7 sista och klistra in här efter inloggning som är fri med User name: eu111111 Password: bmwetk1 Länk Lycka till! |
|
|
Blev lite fel i mitt senaste inlägg ang. länkarna, länk till vägverkets sida Länk där VIN finns under benämningen Identifieringsnummer Här har du hela listan på den länkade bilen: Chassinummer W__________CU62133 Typkod PX91 Typ 535D (EUR) E-modellserie E61 (MUE) Serie 5 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor M57Y Cylindervolym 3.00 Motoreffekt 210 Motor HECK Växellåda AUT Färg CARBONSCHWARZ METALLIC (416) Stoldynor LEDER DAKOTA/GRAU 60 (LCAD) Produktionsdatum 2009-01-12 Extrautrustning S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatväxel S217A AKTIVLENKUNG Aktiv styrning S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Släpvagnsanordning, avtagbar S2NPA M LM R. DOPPELSPEICHE 135 M NOTLAUF BMW LM Fälg M dubbeleker 135 S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Bortfallat, modellbeteckning S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Vindruta grön glas grönkil S386A DACHRELING Takreling S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innerbackspegel automatisk avbländade S441A RAUCHERPAKET Rökare-sats S442A GETRAENKEHALTER Burkhållare S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsaete med minne S493A ABLAGENPAKET Förvaringspaket S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S4BYA EDELHOLZAUSF.BAMBUS MASER ANTHRAZIT Ädelträutförande bambu-ved antracit S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S563A LICHTPAKET Belysningspaket S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S612A BMW ASSIST BMW Assist S614A INTERNET VORBEREITUNG Internet-förberedelse S615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Utökad BMW Online-information S616A BMW ONLINE BMW Online S620A SPRACHEINGABESYSTEM Röststyrt uppringsningssystem S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Förberedelse mobiltelefon Business S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi-system Professional DSP S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Styrning TeleService Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB-/ljudgränssnitt S704A M SPORTFAHRWERK M sportchassi S710A M LEDERLENKRAD M läderratt S715A M AERODYNAMIKPAKET M aerodynamik-paket S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Högglans shadow line S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual glasering solskydd S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Takhimmel antracit P7MFA EDITION SPORT Edition Sport S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Navi Professional/tfn-förber. Bluetooth L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG LANDUTFÖRANDE TYSKLAND S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation tyska S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Landsspecifik navigation målstyrning S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec. Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S8SPA COP STEUERUNG Styrning COP Serieutrustning S1CBA CO2 UMFANG Koldioxid-omfång S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Farthållning med bromsfunkt. S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska |
|
|
Tack igen Finnubbe! Lyckades få fram infon själv nu så tack för vägledningen! Är smått intresserad av den bilen, men är ändå lite tveksam för importen, har dock inte kollat upp det ännu! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.