AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.827

BMW M3/M4 - Första officiella bilderna!

Sida 1 av 2
Sjukt sjukt sjukt vad perfekta dom är!!

Länk
Länk
Länk
Länk
mer.

Länk
Länk
Länk
Länk
Buspelle
Båda ser mycket bra ut. Undrar vad det är för dimensioner på fälgarna. Ser brett ut.
Visa användare
883
Vitoco
G61 530e RWD M-Sport Oxide Grey med 99% "allting på"
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
G08 iX3 Charged Plus Carbon Black 22-24
In här istället Länk
M4 är sju hundra ljusår snyggare än någon e92 som någonsin har rullat på planeten. Jävlar vilken lyckad skapelse!
Håller med, nya M3:an är bland det snyggaste jag sett på många herrans år från BMW, tack gode gud att Chris Bangle försvann som chefsdesigner...
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Jepp! En riktig lyckad skapelse! Kan bara hålla med att de vart riktigt bra att Bangle dunstade från BMW!
[M
242
[MaNgE]
F82 M4 AC Schnitzer ACS4 Sport
F32 Alpina B4 Allrad
E32 730i

Länk

431 hk 550 Nm

Dkg 1-100 4,1
Manuell 4,3

Ba
328
Basilika
E39 530im
Mkt fina linjer! Helt rätt stuk från fabrik. Tror många här har fått byta kalsonger efter bilderna "More" har lagt upp =)
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Så vacker, jag står inte ut. Hur mycket väger den?
Ma
128
Magnlar
BMW M3 E90 2009
150 Nm mer än föregående v8an. Rätt mycket!!
Vore kul å se en effekt/vrid kurva. Verkar vara en högvarvig motor här med.
Vad väger den?

Undrar vad ett enkelt chipbyte ger för effektökning? Gissar på minst 470 hk å 600Nm.

Definitiv en bil som jag ska ha i garaget om några år! Så snygg!
Satan va rå, vacker, sexig!!

Kärlek :)
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

VILL HA!

Ja, båda två :-D
St
1.200
Stilren

Ultimata 2-in-1 hade varit en F81 M3 Touring dock.. Eller F11 M5 Touring och en F82 M4 Coupe eller F83 M4 Cab kanske? :-)

BMWs designspråk just nu tillsammans med M GmbH och lite lullull från BMW M Performance tillbehörslista är idag kanske bättre är någonsin. Dock ogillar jag turbotiden vi lever i idag trots alla prestandaökningar och viktbesparingar. Ljudet från förut det tär det :-(

Sexan i denna väger ca 10 kg mindre än V8:an exklusive övriga mekaniska delar och system man har konfigurerat ihop under skalet. 10 kg mindre men desto mer bränslesnål och emissionssnål. Det är ju det som det handlar om bakom kulisserna för visst går det att ordna ännu mer och värre ur gamla V8:an, V10:an etc. Tyvärr men aja, inget att göra åt saken om man inte vill göra motorbyte själv.

Nya M3 och M4 är exakt vad jag önskade helhetsmässigt, ska bli underbart om man får provköra snart!
Dock, efter att ha studerat dessa ett tag så stör jag mig sjukt mycket på hur dom har gjort med motorhuven och hur den lägger en stor fet linje en decimeter ovanför njurarna.

Det hade sett sååå mycket bättre ut om dom hade gjort som med säg e90 lci och låtit huven smeka njurarna.

Men men!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det ska bli intressant att se den svenska prissättningen. 335i ökade 11 000 i pris mellan E90 och F30. Kan F30 M3 börja runt 676 000 eller liknande kanske? E90 kostade 659 000 i grundutförande.

St
1.200
Stilren

Sant. Men man är ju van vid den linjen då den finns på övriga modeller sedan 2-3 år tillbaka om inte längre. Det hade dock varit mycket snyggare, mer clean, att låta njurarna vara helt integrerade med resten av motorhuven, som förr i tiden.

Har det med vikten att göra, kanske pga motorhuvslås eller fästning eller är det på grund av kollisionszoner och materialval frontspoiler kontra motorhuv?
St
1.200
Stilren

Men invändigt alltså, jag är ordlös, wow BMW!

Vilken uppdatering. Jag åkte nya F15 igår och det var också en stor wow-upplevelse på senaste generationen. Min F20 kändes snabbt mycket äldre :-)
Länk

Mvh
/Bruno, Uppsala
Länk
BMW CS 4657
Alpina CS 111
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
"Ultimata 2-in-1 hade varit en F81 M3 Touring dock"

""Ingen annan M-modell har utvecklats så genomgående för att användas på bana som nya M3 och M4"

Undrar inte om nya M3an blir mindre komfortfokus då?

Vill man ha en som kan det mesta, är inte Alpina B3 hetast då? Perfekt dagissläde.

Men nya M4 kanske "på allvar" kommer att utmana Porsche?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.