|
|
|
|---|---|
|
Jag fick ett prisförslag på Original performance exhaust på 20 tkr inkl installation. Lite dyrt! Vad finns det för andra alternativ för att få lite mer ljud? Eisenmann? Akrapovic verkar rätt dyrt också! Är det någon som bytt som kan berätta vad det kostade? En smärtgräns för mig är väl runt 10-12 tkr, mer än så känns dumt att lägga på fränare ljud, en i grunden smått onödig utgift. Eller ska jag nöja mig med Golf tee mod? Finns det några risker med felkoder med den? | |
|
M Performance Exhaust (vilket jag antar att du menar) är ju bara bakre ljuddämparen, 20k låter lite väl dyrt borde ligga runt 10k bara. Akrapovic och Eisenmann har hela system. Gör du Golf Tee modden ska du inte koppla ur kontakten, på så sätt slipper du felkoder, utan peta ut denna och fixera därefter ventilen i öppet läge: Länk |
|
|
Läs på e90post, där finns alla tillgängliga system specade. Som Vitoco säger, perf slutburk kostar ca 10, har sett den själv för 12 i Tyskland. Golf Tee Mod, eller den förenklade varianten där man drar sladden rättare sagt, genererar inte alltid felkoder. Min bil är ett exempel på detta, inga koder och kört med sladden utdragen i drygt ett år. Dock gör denna enkla mod inte mycket på ljudet i jämförelse med ett avgassystem. |
|
|
lägg in catless dps så får du bra ljud direkt. trimma den också. jag kan flasha trim i ECU och AT låda . Golf tee mode ger en kod men man märker inte det. testa den först , bara att dra ut kontakten . |
|
| Jag kör Golf-Tee Mod och kan inte läsa ut några felkoder alls. Iaf inte med min elm obd2läsare. Men ett jävligt gött ljud blir det på min e91. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.