|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om man kan byta från xenon lyktor till nya vanliga på en e46 Kablarna som går in i ballasten borde väl ha 12v. Eller sitter det någon annan styrning eller nått som gör det svårt? | |
|
Reflektorerna på xenonljus är av s.k. projektortyp, medan halogen oftast har en vanlig stor reflektor. Sedan är ju fästet för lampan olika också. Spänningen in till drivdonet är annars 12Volt. Skillnaden möjligtvis är att xenon är på 35W medan halogen har 55W. BMW CS #5206 |
|
|
Sant, men tänkte byta hela strålkastaren. Är trött på xneon ljusen då dom lever ett helt eget liv. Har provat dom flesta felsökningstips som finns på forumet. Så nu tänkte jag höra om det går att byta ut hela strålkastarna från xneon till vanliga ljus. |
|
|
Kan inte tänka mig att det skulle vara något problem, fast jag har gjort tvärt om, och xenonkonvertarat allt som går. Min gamla e46:a Länk BMW CS #5206 |
|
| Allt går, men vad är det för fel med ditt xenon ljus? | |
|
Inget fel på xenon ljus när det fungerar. Trist när det blinkar och lever eget liv. Byter ballasterna i helgen så får vi se om det ger sig. |
|
| Nog verkar det gå att byta strålkastare, på min nyinköpta har någon tidigare ägare bytt från halogen till xenon och monterat en konverteringssats i. Misstänker att jag åker på ombesiktning och köpa strålkastare.. | |
|
Decson! Har de bara konverterat ljuset, är det väl bara att byta tillbaks till halogen. BMW CS #5206 |
|
|
Så enkelt var det ju inte, hela strålkastarna är antingen utbytta(från halogen till xenon) eller trasiga. jag har alltså xenonstrålkastare (står xenon skrivet inne på reflektorkanten+25000volt-varningen ovanför lyktan) som org. ballaster är bortkopplade och ersatt med konverteringssats, nån kabel är klippt i lyktan och nivådippen vid start existerar inte, sitter en givare innanför höger framhjul som påverkas av bilens höjd, är den till xenonnivåinställningen? |
|
|
Då var det lite värre, tror inte jag sett halogenlampor med xenonfäste. Det bästa vore nog att få tag i några begagnade halogenstrålkastare och sedan sälja de du har. Många är ju ute efter xenonstrålkastare. BMW CS #5206 |
|
|
Får börja med att ursäkta TS för trådkapningen Jag har kikat lite mer idag, det är nåt klappträ som varit i farten, förmodligen har någon original styrdon/ballast/lampa gett upp, då har klappträt inte bytt den felande delen utan åkt till självaste biltema och köpt ett H7(!) xenonkit och limmat fast i locket bakpå lampan, inte ens d2s med amp-kontakt utan h7 som inte ens passar, samma lika i helljusreflektorn. inte undra på att bilprovningen underkände ljusbilden, (men godkände xenonkittet) Någon som har bild på en demonterad xenonstrålkastare, hur varje del SKA se ut? så jag kan få se vad som är förstört Den klippta kabeln jag tidigare noterat var ena högspänningsledaren till d2s-kontakten. Suck, vet man inte att det är skillnad på h7 och d2s ska man inte skruva xenon! |
|
| Var sitter ballasterna och vad har de för nummer? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.