AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
837

På jakt efter en e36 328

Hej! Aldrig haft bmw förut och alltid varit svag för e36 karossen. Tänkte slå till nu och skaffa mig en 328. Manuell växellåda är mitt enda krav egentligen.

Kollat mycket på blocket men fina e36or verkar vara väldigt sällsynt.
Den enda som fångat mitt öga är denna Länk

Den har varit ute på blocket länge. För dyr? Något annat jag inte ser med mina otränade ögon?

Denna har jag spanat på också men den verkar väldigt "tattig" Länk

Två till som är lite intressanta:
Länk
Länk

Vad tror ni?
Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Den uppe vid stockholm är den jag får bäst vibbar från men så gamla bilar måste man gå igenom i verkligheten.

Sen skulle jag även spana in 323i och 325i från 96 och nyare. Den motorn har lite rappare och roligare effekt register.

mitt tips är att köpa en som har minst tecken på buskörning. Med andra ord öppet biltema luftfilter och sådant trams bör undvikas.
Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Länk

här har du till och med en E46 i den prisklassen du letar i som ser oki ut.
Karl-Hilding
Det finns inga 325 -96 och nyare med E36 karossen.
Det "rappaste" i E36 är 328! Och då nämner jag inte M3 så klart.
Däremot så är 323 E36 96-00 en trevlig bekantskap.
Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Ah ser ur man kan tolka det så när jag skrev det lite tokigt.

Japp 328 är rappare men som du skriver så är 323i motorn inte dum. Hade E39 523i och den hamnade en knapp billängd bakom min kompis fullsatta 330i coupe i dragrace med rullande start. Så vist gör det motorn bra ifrån sig. Känns även lite ivrigare än M52b28 motorn även om den stora sexan är snabbare
Tack för svaren. Jag köper ju såklart en fin 323 före en biltemastylad 328 men jag är riktigt sugen på att testa m3ans låda som sitter i 328an :)

Är det stor skillnad på lådorna? Jag menar, är det värt att vänta på en fin 328?
Ro
285
Roadwraith
BMW 740iA 95
Aha du tänker så :-)

men om du ska köpa en M3 E36 tror jag att tiden är inne nu. De blir nog inte billigare och inte fler av dem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.