|
|
|
|---|---|
|
Har bytt (inte jag) bränslepumpen i tanken under baksätet ett par gånger nu och det är dags igen. Var köper man sådan billigare än dryga 3500kr? Varför går den sönder? | |
|
Kan tänka mig att dagens diesel är skit rent ut sagt jämfört med den gamla dieseln..Har hört att den får det mesta att kärva o gå sönder av någon anledning. En bränslepump borde ju hålla ca 20000mil innan den går sönder. |
|
|
Är det denna pumpen? Länk Men en pump i tanken brukar ju hålla många mil, så något måste orsakat att din gått sönder flera gånger... |
|
| Japp, den pumpen är det. Hittar man den billigt någon stans | |
| Jag kan ordna själva pumpen Länk till bra pris, och så får du återanvända plasthuset den sitter i, PM'a din mailadress i så fall :) | |
|
Vad kostar en sådan pump? Baju@telia.com |
|
|
Vad kostar en sådan pump? Baju@telia.com |
|
|
Det är inte kabelanslutningarna till stiften i nivågivaren som glappar då? De är ju notoriskt dåliga. ___ Min bil: Länk |
|
|
Finns på Schmiedmann för 777:-. |
|
|
Hej igen. Jag vet egentligen inte om det är pumpen, fick stopp på motorvägen med drygt 10lit diesel kvar och blev bärgad. Man fick sedan igång bilen på BMW (Wölkes) efter fyllt på 20lit diesel. Om jag fattat rätt sitter pumpen på höger sida med kontakten med 6 poler. På vänster sida sitter sitter en kontakt med 2 poler (vad gör den??) Går bilen överhuvet taget om pumpen är trasig?? |
|
|
Ja den sitter på höger sida.Bilen funkar som vanligt om du inte kör längre än att det är minst kvarts tank kvar.Så var det för mig åtminstone. |
|
|
Men då borde det ju vara sugstrålepumpen som är paj. Nummer 7 här: Länk Den förflyttar bränsle från tankens vänstra sida till höger där pumpen sitter. ___ Min bil: Länk |
|
|
pbengtss> Det där svaret gick lite fort va´? Pumpen är nr ett i den länk du bifogade. Den sitter på höger sida (passagerarsidan). Motorn matas från vänster sida (förarsidan) och där sitter ingen pump förrän mitt under förarstolen (på underredet). tobbemal> Det beskrivna felet är i princip alltid dålig pump, precis som du skriver. Köp ny lös pump på exempel Schmiedmann eller Ebay och sätts i befintlig plasthållare. Lite pilligt och kräver oftast nya slangar o slangklämmor av god kvalitet. Gör jobbet rätt så håller det minst 20k mil. Därmed inte sagt att det inte kan vara kontaktproblem eller givarfel eller så, bara att det inte brukar vara det. |
|
|
Om nr 7 inte fungerar så kommer ca 10-15 liter bränsle att ligga kvar i vänster tankhalva, således utom räckhåll för bränslepumpen nr 1. ___ Min bil: Länk |
|
|
pbengtss> Det är olika pumparrangemang på bensin och diesel om jag är rätt informerad. Du beskriver bensinvarianten och trådskaparen har en diesel. I dieslarna har jag pillat själv, så jag är rätt säker på att jag har koll där, men info om bensinvarianten har jag fått av andra. (På bensinarna sitter ingen matarpump under förarstolen som det gör på dieslarna, endast bensinfilter, det vet jag med säkerhet. Klyddigt.) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.