|
|
|
|---|---|
|
Hej, Fick felmeddelande på färddatorn om att "unlock-knappen" på min automatväxlade 520d (F11) slutat att fungera för några dagar sedan. Det visade sig stämma då backen gick att lägga i utan att jag tryckte in knappen. Sen har knappen glappat lite och funkat någon enstaka gång och nu har jag bokat tid för felsökning på Bavaria i Vällingby. Någon som har erfarenhet av samma fel? Kostnad för åtgärd? Jag kollade lite i reservdelsregistret och endast knappen verkar inte finnas som reservdel utan det är hela spaken som byts (om det är den som är trasig)... Kan tillägga att min Premium Selection-garanti gick ut för 2,5 vecka sen och vi har bara kört 800 mil (upp till 2000 ingår i garantin) så jag hoppas att de kan visa lite goodwill gällande det här. Jag försökte söka efter liknande fel här på forumet men hittade det inte. Om det finns gamla trådar så länka gärna :-) Mvh Hans | |
|
Hej igen, BMW bytte hela växelväljaren med tillhörande elektronikbox som den sitter ihop med. Tydligen hade den gamla växelväljaren ersatts av en något uppdaterad modell med ny kontakt så även den behövde bytas. Kostnad för kalaset? Ca 12 000 kr inkl moms varav växelväljaren stod för ca 8 700 kr. Skönt med försäkring som stod för hela kalaset, kostnad 2 000 kr i självrisk. Mvh Hans |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.