AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.440

Vilken X-modell är bäst?

ma
150
maxxar
bmw 318. 87a
bmw 635 csi. 83a
bmw 2002-72a. banbil
tjena.

Har funderingar på o köpa nåt fyrhjulsdrivet och kollat lite på bmw. fastnade lite för X3 06- men då närmar det sig budgetgränsen på 100 000.
modeller som är av intresse är 3, 5 och x3 serierna.

vilket motoralternativ är bäst?

Servicekostnader på motoralternativen?

skattekostnad?

det är ju bränsleförbrukningen och årskostnad på service och skatt som är intressant..
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Som nöjd nybliven X3 ägare så kan jag inget annat än tipsa om X3 3.0. Kanske inte den billigaste i skatt men värd varje krona.

Mvh M.Jones (Visby)

//BMW CS #6780
Livet är alldeles för kort, i förhållande till hur länge man är död.

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Om bränsleförbrukning, årskostnad på service och skatt är det viktiga, så jämför de de klenaste motorerna i respektive serie, se om det lönar sig att köra diesel eller ej och sen är du ju klar.

Blir ju lite konstigt att fråga om vilka motoralternativ som är bäst, för att sedan endast vilja ha dem med lägst kostnader. De bästa (vilket för många är ekvivalent med starkast och roligast) motorerna är ju ofta dyrast och därmed inte det du vill ha.

Skatten på dem kan du kolla via transportstyrelsen och regnr från google.

maxxar
bmw 318. 87a
bmw 635 csi. 83a
bmw 2002-72a. banbil
Grelle. det kan absolut va en dum frågeställning när de går o kolla data på BMWs hemsida o transportstyrelsen.

jag var intresserad i o höra vad folk har för info och upplevelser om dessa bilmodeller.

jag kan ge några mer faktorer som påverkar mitt val av bil.
jag är ute med hund i skogen och fiskar en hel del så lite högre markfrigång kunde va bra.
om en x3 med något högre markfrigång kostar tex 30 000 mer vid inköp än en 3-5 serie så kan jag va utan markfrigången.

sen är det ju alltid bra o veta vad som brukar krångla på x-modellerna med olika motoralternativ.

jag uppskattar så mycket info som jag kan få från så många personer som möjligt.

jag har haft några BMWs tidigare men ingen nyare än -87

kan meka en hel del själv så där kanske man tjänar in lite kostnader.
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

maxxar du kan kolla mitt inlägg, många bra svar från X3 ägare med erfarenhet och kunskap.

Länk

Mvh M.Jones (Visby)

//BMW CS #6780

Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

maxxar du kan kolla mitt inlägg, många bra svar från X3 ägare med erfarenhet och kunskap.

Länk

Mvh M.Jones (Visby)

//BMW CS #6780

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.