|
|
|
|---|---|
|
Hej Har fått ett problem idag när jag körde.. Bilen går inte rent i motorn, orkeslös ,vibrerar på tomgång. När jag varvar lite verkar det som den inte går på alla cylindrar. Vad kan det vara.? Det är en diesel av -08 årsmodell | |
|
Hej svarar på min egen tråd..Har nu haft bilen på bmw och felsökt. Svänghjul och koppling var det. Svänghjulet hade delat på sig. Därav den konstiga gången. Kändes ingenting på kopplingen när jag körde,konstigt. Tycker det borde hålla lite längre än 11000 mil. Reparationen kostade 22215kr Tänkte att det kanske kunde intressera någon. |
|
| Hade du maskinskadeförsäkring kvar? En del bolag försäkrar till 12.000 mil eller till och med till 15.000 mil. Kan vara värt att se över. | |
|
Hur menar du med att svänghjulet delat på sig ?? Lite tidigt i mil räknat att något i den kategorin skulle hända som du själv säger. Mvh Jonas B P.s tack för att du slutförde tråden med lösning o svar som man saknar många ggr. |
|
| Hur betedde den sig innan haveriet? Huggande koppling, svårt med dragläget??? | |
|
Tydligen så består svänghjulet av två skivor som är ihopvulkade med gummi. Och det var väll det som hade gått sönder. Kopplingen funkade som vanligt, kanske att den kunde hugga till extremt lite när den var kall om man var uppmärksam.. Har kollat försäkringen nu, verkar som jag har rätt till ersättning.. Det var Max 12000 mil eller 8 år.. Om det nu inte blir klassat som normalt slitage:-/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.