AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
508

Rostar E38 ?

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Hej!

Har sett på flera 740 + 750 -95/96 att det har börjat dyka upp lite rost...
Är inte karosserna galvade?? I dörrar (kant vecken), baklucka, etc har det varit både brunt och bubbligt....

En fråga till; Är det 4-ventils teknik i V12'orna från -95 å framåt?
sebbe_bmw
Hej!
Bakluckan var det väl lite problem med.. Men den bytte BMW ut på garantin.. Fråga Asken!

Har för mig att det är 2 ventilsteknik på dom men är inte säker!

Sebbe
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bakluckans nederkant är ett känt problem. Som sebbe säger. De 4 E38:or jag varit och kollat på har rosten kommit av taskiga spacklingar och överlackeringar på krockade importvrak. Sett ett par tre fina både importer och svsålda helt rostfria. 4ventilsteknik i bensindrivna E38:or
Asken
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Men är det ingen som vet om karossen är galvaniserad eller ej? Typ som volvo S90, S80 osv.. Man kan ju inte tro att den är det iom att den rostar såfort det blivit minsta lilla spricka i lacken..?
Försökte fråga detta på en BMW firma, men fick endast ett mycket svävande svar (= han visste nada eller ville inte berätta vad han visste).
Wi
58
Wittel
750iL-96
V12an har 2 ventiler per cyl

Cedex
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Wittel: så korrekt jag får ursäkta mig när hela motorprogrammet följde med i farten. Gäller 6&8cyl bensin..
Asken
Jag hade rost på bakluckan (hann inte byta på garanti)
Jag har fortfarande ordentligt med rost på höger framdörr och båda bakskärmarna.

Inte kul. :-(
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Astroboy: Ojdå! Det låter ju inte bra alltså!
Ibland undrar man faktiskt hur BMW fått sin kvalitets stämpel, när bilar i denna prisklass och som är så pass nya rostar på det viset. Riktigt uselt!
Finns många mycket billigare (och äldre) bilar som i stort sett inte kan rosta pga riktigt bra galvning eller dylikt.

Kan väl hända att de görs i tyskland, för tyskland, utan salt.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.