|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är intresserad av denna: Länk Men får inte ut utrustningslistan på vin-numret? e det någon som kan hjälpa mig med detta? Får fram att det är en 535 från 1990..... Sedan om det är någon som känner till detta objekt och har lite matnyttig info att dela med sig av. Vänligen //Micke Freude ist BMW | |
|
Vin:BF4004 ;) Freude ist BMW |
|
| Fattas det inte en siffra? | |
|
Jo! Glömde en nolla. BF40004 ska det vara :) Freude ist BMW |
|
|
Det är GL92004, vill du ha lista från Alpina via Alpinachassinumret måste du kontakta Alpina i Buchloe. Annars måste du använda dig av BMWchassinumret vilket är GL92004 i detta fall (hittade den på uteslutningsmetoden och med hjälp av Alpina-Archive) Länk Individualdata finns! Wert Chassinummer WBADR61070GL92004 Typkod DR61 Typ 540I TOURING (EUR) E-modellserie E39 (2) Serie 5 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor M62/TU Cylindervolym 4.40 Motoreffekt 210 Motor HECK Växellåda AUT Färg SCHWARZ 2 (668) Stoldynor STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW) Produktionsdatum 2000-10-23 S216A SERVOTRONIC SERVOSTYRNING-SERVOTRONIC S227A SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG Sportchassi+lägre+nivåreglering S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Sidoairbag f bakpassagerar S265A REIFEN DRUCK CONTROL (RDC) Däcktryckkontrollsystem (RDC) S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning S316A AUTOMATISCHE HECKKLAPPENBETAETIGUNG Koffertluckamekanism automatisk S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Bortfallat, modellbeteckning S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Vindruta grön glas grönkil S386A DACHRELING Takreling S403A GLASDACH, ELEKTRISCH glastak elektr. S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Solskyddsgardin dörr bak S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND In-/utvänd. speglar m. nedbländ.autom S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Stolsjustering elektrisk med memory S464A SKISACK Skidsaeck S469A KINDERSITZE IM FOND, INTEGRIERT Barnstolar integrerad S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sportstol S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Strålkast.rengör.anl/intensivrengöring S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S536A STANDHEIZUNG Parkeringsvärme S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S620A SPRACHEINGABESYSTEM Röststyrt uppringsningssystem S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Biltelefon (GSM) m kartläsning, fram S672A CD WECHSLER 6-FACH CD-växlare för 6 skivor S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi-Högtalarsystem S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Blinkerslampor vita L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG LANDUTFÖRANDE TYSKLAND S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation tyska S920A ALPINA, OHNE BRIEF Alpina utan brev S940A SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG Specialönskemål för utrustning S970A BUSINESSPAKET Businesspaket S980A EXCLUSIVPAKET Exclusiv-Paket S202A STEPTRONIC Steptronic S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamisk stabilitetskontroll S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Multifunktion f ratt S361A LM RAEDER/PARALLELSPEICHE 82 BMW LM hjul parallelleker 82 S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Ädelträutrustning S520A NEBELSCHEINWERFER Dimstraalkastare S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S555A BORDCOMPUTER Bordcomputer V med fjärrmanövrering S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska S220A NIVEAUREGULIERUNG Nivaareglering S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innerbackspegel automatisk avbländade S473A ARMAUFLAGE VORN Armstöd fram S602A BORDMONITOR MIT TV Bordmonitor med TV S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Förberedelse BMW 6 CD-växlare slå igen Individualfordonsdata Text ---- Processing Individual Sign "BMW individual" 0940 Sonderwunschausstattung ALPINA-Holzausstattung Es sind die von Firma ALPINA angelieferten Holzverblendungen zu verbauen. Entfall serienmaessiger Motor. Es ist ein von Fa. ALPINA angelieferter und mit Barcode gekennzeichneter Motor zu verbauen. * Für alle DL71/81 und DP71/81 ab PW36/01: * Umfang Motorlager links verbauen (wird von Alpina beigestellt). Text Es sind von Fa. ALPINA bereitgestellte Fahrwerksteile zu verbauen. Entfall des serienmaessigen Instrumentenkombis. Es ist ein von Fa. ALPINA angeliefertes Instrumentenkombi zu verbauen. Entfall der serienmaessigen Raeder. Es sind fünf von Fa. ALPINA angelieferte LM-Raeder (3 x 8Jx18 / 235/40 ZR 18 und 2 x 9Jx18 / 265/35 ZR 18) zu verbauen bzw. im Kofferraum beizulegen. Es ist eine, nach Referenzmuster der Fa. ALPINA ausgeschnittene Heckschuerze zu verbauen. Hinterachsgetriebe mit Ãbersetzung i=3,08 ohne Sperrdifferential. Text Entfall serienmaessige Abgasanlage. Es ist eine von Fa. ALPINA bereitgestellte Abgasanlage zu verbauen. Anlieferung erfolgt durch Fa. Boysen. Entfall serienmässiger Getriebekabelbaum, Verbau des von Alpina beigestellten Getriebekabelbaums. Zur Vorbereitung für die Switch Tronic ist der Kabelbaum und der Schalterblock an der Lenksaeule zu verbauen. Hör med Kees på alpina-archive, han kanske har någon info. Du bör oavsett prata med tidigare ägare. |
|
|
Tack som f***n Stephan735i. Klart jag ska kolla med tidigare ägare. Ska bara vänta på berörd myndighet att maila mig :) Vilken motor e det egentligen 347hk eller 360hk...? Borde vara 347hk men är osäker. //m Freude ist BMW |
|
|
Svarar på min egen fråga: Det är 347hk motorn.. ;) //m Freude ist BMW |
|
|
Märklig säljare som i annonsen vill verka kunnig, men som påstår sig ha en motoreffekt Alpina inte erbjöd Länk 340, 347 eller 375 var effektuttagen. Men han vill vi få folk att välja facelift före pre facelift på¨ett inte helt okej sätt. "Ska bara vänta på berörd myndighet att maila mig :)" vilken information är du ute efter? |
|
|
Det var det som gjorde mig förvirrad ang motorn. Jo vilka tidigare ägare är så jag kan ringa och förhöra lite :) Nuvarande ägare har hemlig identitet..... tricky! Men han kallar sig för David och var trevlig per telefon. Han ska maila mig lite bilder på interiören så får vi se om den e lika fin nu som när bilderna togs för Alpina-Archives. //m Freude ist BMW |
|
|
Han skriver även att det ska vara dubbelglas, hittar inte det i utrustningslistan. Eller ligger det med i Exclusiv-Paketet? Freude ist BMW |
|
| Det ingår inte i exclusivpaket. Han kan ha monterat in dem efteråt. Minns att en kompis bytte sina dubbelglas mot enkelglas i sin 540iAMT-03 och den han bytte med ägde vad jag minns en Alpina. Kan ju vara denna. | |
|
Ok! intressant.. du vet inte ungefär när detta skedde? Freude ist BMW |
|
|
Bilen har inte dubbelglas! Blev lite undrande över annonsens innehåll. Ägde den fram till midsomras... |
|
|
Åh fasiken. Fick för mig att det var eftermonterat. //m Freude ist BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.