|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Håller så sakta på att glida över på äldre jänkare och speciellt musse. Vill gärna få tips om små eller stora handlare i usa. Vet att många bilar som ser kanonfina ut på bild är fulla av bondo och fastlimmade karossdelar under den skinande blanka lacken. Söker en original gärna matching number,289 går bra och lägger mer pengar på en bra HT,än att hasta iväg o köpa en mindre bra fastback. Har även börjat kolla på cab så även den är intressant men dyr:( Har en polare med en kontakt i Seattle men jag är rädd att bilarna rostar friskt där. Spontant känns det bäst med en typ texasbil då jag anser att rost är en jobbig utgift. Kanske är nån som tagit hem nån nyligen som har tips på bra säljare. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Du har PM |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Micke! det värmer en Musseälskare att höra dina funderingar dock glöm -69an om det inte är en Mach 1a 67-68 är mera bil än 65-66. Dessutom mycket snyggare. Heller en FB än en cab. Finns nog ingen jänk som är mera lättrenoverad och lättskruvad då allt finns nytt i princip. Att hitta en HP 289 (chassienummer boks K = 271hkr) vore nog en dröm) Att jag fortfarande kan chassienumret på min -67HT utantill 7T01A120996 trots att jag sålde den 1980 tyder på att man är tokig eller att bilen satte djupa spår och mycket glädje i mitt bilintresse. Det var min andra bil. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jörgen:tackar Hasso: Tror att när man som liten parvel och åkte med farsan i en då närapå flångny Mach1 har satt djupa spår.Visst är en bmw alltid en bmw men det känns lite som att det är dags att byta spår i livet:) Länk Där har vi då din gamla pärla Vill helst ha en FB men till en början så kan en vanlig duga,fast får jag bra bud på 264an så blir det en FB direkt. Glömmer -69 då det ser ut att vara en trögsåld bil,det blir ju forhoppningsvis lite billigare efter nyår så man slipper skeppa via Holland. Tycker ändå att cab är en vacker glidarbil eller vad tycks om denna Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Denna skulle du budat på :) Länk Eller varför inte en generation 6? Länk Fast det kanske inte är samma känsla? |
|
|
Yeddheng:Lite dyr tycker jag;) Självklart ska det vara en gammal kärra med själ. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
När jag köpte min vit/röda Musse HT 289 4V-67 1976 kostade den 11.000 kr en röd Shelby cab GT 500 -68 kostade 23.000 kr.Är nog den enda bil som aldrig sjunkit i värde trots konjuktursvackor (månadslönen var typ 3500kr). ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Då är man ägare till en acapulcoblå -68 ht kommer några bilder snart. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Härligt! =) | |
|
Längtar till våren nu Länk Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
btbb76 |
Den var riktigt fin. :) Äger själv en Chevrolet impala -66 som jag längtar efter att får köra ut ur garaget. Våren ser ut att komma tidigt i år så det dröjer nog inte många veckor till nu. :) /btbb |
|
Har inte någon egen jänk längre, men får hålla tillgodo med att få köra dessa på sommaren.Länk BMW CS #5206 |
|
|
Denna skulle med också.Länk BMW CS #5206 |
|
btbb76 |
Riktigt fin cab. Inte helt fel att få ratta en sån en varm solig sommardag. :)/ btbb |
btbb76 |
Hm, vad hände med å i texten? Skumt. btbb |
|
Nu är det äntligen dags för hämt, e39an laddad till bredden med prylar drar snart mot Göteborg :) Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Var ett ljud i motorn som jag inte gillade så den åkte ur. Mindre trevligt att upptäcka detta Länk Och vidare är blocket borrat max och likaså veven. Så nu sitter jag o funderar på vad som ska skaffas. Shortblock 302 eller en longblock,iofrs är topparna på min bytt så dom är friska skulle varit trevlig med rollerkam 351 skulle varit najs men då blir det ombyggnation av div delar Sitter lite trevliga delar på min som jag skulle vilja använda Edelbrock 4port med insug Heders Vassare kam men den går inte ihop med rulle Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Är det en automatare skippa vassare kam . Blir bara jobbig körning.bättre med bottenvrid 288graders i min och man fick vänsterbromsa vid rödljusen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jo det är aut och den blev riktig pigg med 280/289 verkningsgrad 1100-5000rpm stora problem att inte göra däckstjut vid start;) Funderar på att köpa ett hp short block med högkompskolvar och molyringar, men är även sugen på rullkam då man tydligen får en helt annan sång i maskin Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
Byggde min så här. 11:1 smidda kolvar. Molyringar. 288 cam. Offenhauser dual port insug Holley 600. Mallory högeffektspole och dubbelbrytare, samt Accel silikon tändkablar. Hedman headers, Trusch headersdämpare 2½ system. Högvolym oljepump. mmmm. Länk Länk Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Låter som en trevlig setup.blir nog nåt liknande för mig Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.