|
|
|
|---|---|
|
Min gode vän fick byta sin Turbo efter att en varningslampa tänts, bilen hade gått 4000 mil och var precis över 2 år så garantin hade gått nyss ut. Tydligen var det någon sensor i turbon som lagt av. Detta kostade över 20.000:- och BMW har ingen goodwill. Nu undrar jag om detta är ett känt problem? Är lite orolig eftersom jag har samma motor i min 118d (F20) Vad skiljer egentligen x18d och x20d motorerna? Vågar man behålla en BMW efter att garantin gått ut? | |
| Hade en E90 320 dA LCI 2010. Köpt med ca 2500 mil, körde den till 12000 mil på 3 år och inte ett enda problem. Absolut den bästa bilen jag har ägt, inte ens bromsbelägg behöver bytas och då var det 3-4000 mil kvar av dom när jag sålde den. Helt fantastisk kvalite, kanske beror på att det var en facelift och alla barnsjukdomar var lösta. | |
| Turboras är väl inte ett klassiskt typfel på 20d-motorerna vad jag förstått? Ett typfel är väl däremot kvaliteten på kamkedjespännarna (som dock löstes 2011 tror jag). Hade vännen helförsäkring och blev ändå tvungen att betala allt själv förresten? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.