|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja jag (vi) behövde pengar och så tyckte jag den var för fin att ha som familjebil. Men siktet är väl ändå inställt på en F11 M-sport om något år. Men kanske först när barnen har blivit lite mognare och slutat använda galonbyxor :) |
|
|
Hej, Jag/vi köpte bilen som tråden handlar om (vit 535dT). Verkar vara som trådskaparen säger allmänt gott skick men såklart med vissa skavanker. Totalintrycket dock så pass bra att beslutet var enkelt FÖR OSS. Vi kommer från en E46 330iT M-Sport -03 så det känns såklart som ett stort lyft på många plan. Gillar dessutom färgen mer än jag väntat mig, roligt! Ett aber dock: Enligt uppgift ska ena hjullagret bak vara slitet (säljaren fick en slags "vinterkontroll" hos BMW när han servade bilen två dagar innan affären och det var där detta uppdagades). Under körning märkte jag inget särskilt men när man bromsar vibrerar det lite och det blir tydligare när man lägger an bromsen fort, mindre tydligt om man "smyger på" bromsen så att säga. Inga ryckningar eller vibrationer i ratten, utan det känns verkligen som att det kommer bakifrån. Ingen ojämn bromsverkan eller så vad jag kan känna. Jag vet att det kanske är en chansning att köpa en bil som vibrerar vid inbromsning, men totalintrycket var såpass gott att vi inte kunde stå emot, och vi gjorde det med en viss förhoppning om att det hänger ihop med det slitna lagret (vi planerar såklart ett byte snarast, på båda sidor dessutom). Så, vad säger panelen - kan det vara så att det hänger ihop? Har läst många av dessa mängder med vibrationstrådar som finns och sett en och annan där det faktiskt har varit hjullagersom är boven, så vi hoppas ju såklart.... :-) Tack på förhand för all ev input! |
|
|
Tjenis, Är nyfiken på hur det gått för dig Hansi med bilen? Har du fått ordning på vibrationerna som du nämnde här? Har bilen fungerat bra för övrigt? *Nyfiken* ;) Mvh Brännwik |
|
|
Hej Brännvik, Hade faktiskt inne bilen för byte av hjullager + huvud- och EGR-termostat (vilket också behövdes) så sent som i torsdags, lustigt sammanträffande. Tyvärr försvann inte vibrationerna vid bromsning i högre hastigheter, iaf inte helt. För tillfället är det dock inte ngt som stör "till vardags", så vi kör på tills vidare. Kanske är det ändå dags att byta bromsar till våren/sommaren, får se hur det artar sig. I övrigt: Jag vet det bara är en bil och att en bil kostar jävligt mycket pengar, men jag älskar den. Som tidigare nämnts jämför vi ju främst med den E46 330iT M-Sport som vi hade innan. Har hittills fungerat fint, känns pålitlig och trygg och går som ett skott. Har ju dubbdäck på så kan inte gasa alltför mycket (nu snö desutom), men oj vilken fröjd att köra. Gott om plats för familjen (ett barn på snart 1,5 år) och man åker riktigt skönt. Topparna förutom motorn och automatlådan är såklart stereon (Individual High End bla bla bla), den automatiska bakluckan, Comfort Access, komfortstolarna och takluckan (och då är det vinter....). Har sett att du varit på jakt, har du slagit till ännu? Gissar att det är du som kanske är spekulant på Houkes (?) bil? Mvh Fredrik |
|
|
Kul å höra att du är nöjd! Tycker faktiskt E61:an gör sig mkt bra i vitt! Nej det har inte blivit någon bil ännu men det kommer... Ja det är väl ingen hemlighet att jag är lite spekulant på Houkes bil, den verkar väldigt välskött och välutrustad. Ska bara få övertalat sambon att vi faktiskt inte behöver fyrhjulsdrift..... Mvh Brännwik |
|
|
Håller med om vitt, har inte haft ngn särskild åsikt om det tidigare men tycker den är snygg. Men den är ju skitig oftast, tyvärr... :-) Nu vet jag såklart inte vad din sambo har för behov, men om det funkar utan fyrhjulsdrift tycker jag du ska slå till så fort du kan. Verkar vara en schysst säljare och det är nog viktigare än ngt annat, verkar ha rimliga förväntningar på pris också vad jag förstått. Dessutom bra utrustning vad det verkar, men det beror ju på vad just ni vill ha såklart. Och även om du tittat på mest 535d räcker nog 530d mer än väl...för vår del var det mer en tillfällighet att just denna var en 535d, hade nog varit lika nöjda om det varit en 530d... Nåväl, hoppas du hittar ngt bra och kommer till affär snart, lycka till! Mvh Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.