|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Är intresserad av en 535d-07 LCI som finns på blocket och jag skulle hemskt gärna vilja veta vad ni tycker, bra som dåligt med just detta exemplar. Mycket tacksam för all info! Länk Mvh Brännwik | |
|
För mig känns det automatiskt surt att lägga så mycket pengar på en bil med 20,000mil men samtidigt har den lagom passerat den gränsen där många slitdelar brukar ge upp och blivit utbyta. sen har jag lite allergi mot bilar som har automatlådor med så kallad evighets ATF olja i sig :-/. Är inte så påläst på dessa nyare ZF lådorna men de gamla tyckte ZF själva att de skulle ha ett oljebyte var 8000mil med longlife oljan fast det hade biltillverkana trollat bort... men villa man ha 535D är det vad man får och den mustiga motorn passar nog bäst med det :-) |
|
|
Tack för ditt svar. Håller helt med om att det är mycket pengar för en bil som passerat 20000 mil. Men visst kan man väl byta olja på automaten för att förhoppningsvis förlänga livslängden på lådan? Samtidigt så tar jag hellre en svensksåld "ärlig" 20 tusen milare än en skruvad 12 tusen milare. Enligt nuvarande ägare som är andra ägaren på bilen och som haft den i ca 5 år är det en del slitdelar som är bytta så som nya bromsar runt om, ny vindruta, fixade kablar i bagageluckan samt nyservad m.m. Mvh Brännwik |
|
|
har haft en sådan i 4 månader o kört med och kan säga dig fy fan vad underbar bil som gick bra och härlig o köra.comfort väghållning effekt den bilen hade allt man önska sig 535d m optik o chassie, du lär inte bli besviken av denna modell tyvärr var det inte min bil men många mil averkades |
|
| Alldeles för dyr med det miltalet och den utrustningen. Max 150tkr. | |
|
Tycker utrustningsnivån är ok, men priset är som du säger Stephan i högsta laget med de milen. Ska titta på den i morgon och får efter det ta ställning till skick kontra mil. Mvh Brännwik |
|
|
Som vanligt, pruta och känn dig nöjd, för är bilen som den ska kliver du ur den som nöjd köpare/ägare. Mvh Jonas B |
|
|
Är det enligt er möjligt att hitta en välskött 525d,530d alt 535d LCI M-paket svensksåld med mindre än 20 tusen mil för ca 140000-170000:-?? Eller är jag naiv som hoppas på det? |
|
thekinglives |
Brännvik: Jag tycker inte bilen är speciellt dyr, Utrustningen är bra, ägarhistoriken bra. En 535:a kanske får kosta lite mer än sina småsyskon? särskilt med tanke på att det är rätt så mycket mer bil med tanke på motor och körbarhet. För övrigt tycker jag det är väl mycket fokus på just 20000mil...... självklart vill man hellre ha en som gått 2000mil...men om man tar en på 14000mil eller 20000mil, så kan ju den som gått 20000mil vara bättre om den skötts som den ska. Ps: ni vet väl att det inte sitter en 20000mila timer som utlöser en bomb på bilen?? Ett bud på 150000 är inget skambud och självklart ska du pruta till bristningsgränsen...lycka till och hoppas det blir just en 535 då de är härliga bilar. |
|
Nu har jag varit och tittat på bilen. Bilen ger ett mkt gott helhetsintryck men visst finns det skavanker så som väldigt mycket stenskott och en hel del repor på fronten. Inredningen var det inte speciellt mycket att klaga på och man satt ju som en kung i komfortstolarna. Det jag kunde se var att jalusit på panormataket var sönder på ena sidan. I och med dåligt väder och att sommardäcken fortfarande satt på så blev det ingen provkörning. Sommardäcken var slut bak och hyffsade fram. Vinterdäcken var bra förutom ett däck som hade gått sönder. Motor lät precis som den ska och jag kunde inte se några läckage. Efter lite prat fram och tillbaka kunde han tänka sig att släppa den för 160000:- Är fortfarande väldigt osäker. Mvh Brännwik |
|
|
Här finns trådar om mätarpillade bilar som gått ca17000 mil på mätaren och rullat 43000 mil i verkligheten. Vilken annan bil har den kvalitén att man kan göra så utan att det märks?? Dvs det är riktigt riktigt bra bilar. Repor på utsidan blir det om den används, så är det bara. Lägg ett bud på fem K lägre om den är riktig och köp. Du blir inte besviken. Byt sedan olja lite oftare o gasa när den är varm så håller den i evigheter. Mvh Jonas B |
|
|
Oroa dig inte för milen. Om priset är rätt får du en toppen bil. Har en LCI 530dA som nu gått 23k mil och den går precis om en ny. En kompis har en 535dA från 05 som numera gått 38k mil och den går lika fint den också. |
|
|
Jag är först och främst tacksam för er input! Jag inser och förstår ju att det ni säger är riktigt. Det är väl som för de flesta när det handlar om mycket pengar att man är osäker tills man har bestämt sig misstänker jag. Jag är fortsatt glad för alla tips och erfarenhet kring dessa bilar. Mvh Brännwik |
|
| Märkligt sammanträffande... Jag känner igen huset som syns på bilderna i annonsen och det ligger i Malmö, vet också att han som bodde där brukar sälja begagnade premiumbilar. Känns inte särskilt seriöst att använda "begagnade foto" som jag dessutom misstänker är tagna för flera år sedan. | |
|
Tycker själv den är ganska "bas utrustad" för att vara en 535. Saknar ju bl.a. navi, head-up, aktiv farthållare, dieselvärmare. Köpte själv en liknande 525 -07:a LCI M-sport 19tmil förra hösten för 129tkr och tycker inte en 535 skall ligga mer än 20tkr över det, så max 150tkr tycker jag. Mvh Ubbe |
|
|
Det är ju billigast i Sverige för tillfället men tror ändå den inte springer iväg så snabbt för 160tkr. Kan ju jämföra vad man får i Tyskland, Länk Länk Länk Länk Mvh Ubbe |
|
|
Oj länkarna blev fel... testar på nytt Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
alexanderl: Tror bestämt du har rätt! Han har förmodligen använt de bilder som var tagna på bilen när han köpte den. Känns ju inte riktigt rätt precis. Känslan jag fick när vi diskuterade priset är att han inte sänker den till 150.000 i första taget. Å andra sidan finns det gott om andra bilar. FinnUbbe: Din 525:a råkar inte vara till salu väl? :) Mvh Brännwik |
|
|
Jo, men i Finland till ett helt annat pris och nu av ägaren som köpte den av mig :) Länk |
|
|
För övrigt använder även hon både mina bilder och även annonstext. |
|
|
He he det kanske är vanligare än vad man tror att folk använder gammla bilder och inte ens sina egna bilder. FinnUbbe: Bilen ser väldigt fin ut! Varför sålde du den pärlan? Mvh Brännwik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.