|
|
|
|---|---|
|
Länge sedan man skrev här på forumet. Har ju en massa delar från en slaktad E 32 750 som ligger ute på powerbörsen.. Finns bl.a en M70 motor som säljes hel eller i delar. Har ev. en köpare som är sugen på hö topp, kamdrev och övre och undre kamremskåpor. Topp och drev är bortplockade men för att komma åt den nedre kåpan så måste ju remskivan på vevaxel(svängningsdämpare) loss. Är det inte så att att man lossar på dom små bultarna och sedan skall den lossna. Man skall inte behöva lossa centrumbulten. Rätt eller fel. //Mackan "fast i BMW träsket igen" | |
|
Hej, Om det är som på E38, M73, och det jag böjd att tro, sitter vibrationsdämparen -remskivan med en ordenttligt åtdragen centrumbult. De fyra bulthålen är i så fall avsedda för att med motsvarande bultar fixera det absolut nödvändiga mothållsverktyget. Men min erfarehet bygger endast på M73, som sagt. /Lennart |
|
|
Tror att det sitter 8 små bultar, storlek M8 och en stor centrumbult. Ser ut så här [URL=Länk Det svårt att få något bra mothåll då motorn står på backen och en topp är avplockad. Skall verkligen centrumbulten lossas. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
Hm, länken fungerar inte, typiskt. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
| Länken i fungerande format: Länk :-) | |
|
Tack för att du fixade länken. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
Hej igen, Jag glömmer fort också... :-( Här en länk som nog ger svar: Länk /Lennart |
|
|
Här finns svaret. Man behöver inte ta bort centrumbulten. Fär väl köra lite mer rostlösning och bända lite till och hoppas på att den släpper. Länk //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.