|
|
|
|---|---|
|
Abs lampan lyser konstant på min bmw 520, började med att jag hade lägre profil på framhjulen och lampan tändes då efter ca 500m, tog då ur lampan. Nu när vinterdäcken är på med samma profil på däcken runt om satte jag i lampan igen då lyser den hela tiden! Kollat felkoderna och kommer upp att abs relä defekt, vart sitter alla relän till absen? Kunde även va dom andra? Eller någon som kan tro nått annat fel? Allt funkade som de skulle innan jag monterade fel däck fram i sommras. | |
|
Det är en bmw 520 e34 touring 96a jag har |
|
|
Vilken tagg har din felkod? Btw: Hur tänkte du och vad gav dig idén att plocka bort lampan som en lösning på problemet? Har systemet fungerar under sommaren? |
|
|
Vad menar du med tagg? Självdiagnosfelkod 14, ventil relä felaktigt, styrdon kl.2 , kl,37 Visste att lampan tändes för jag monterat fel däck så billigare o draur lampan sålänge... Nån ide va de kan va? Vilket relä och vart de sitter? Eller nått annat fel? |
|
| Men om du nu monterat "korrekt hjul" runt om, o tagit bort felkoden så skall den ju inte komma tillbaka om allt är i sin ordning...Jag TROR att relät kan sitta i motorutrymmet under en plastkåpa... | |
|
Har korrekta hjul på nu och raderat felkoden, men lampan lyser direkt ändå och felkoden är tillbaka... Kollat dom två reläna i boxen på passagerarsidan vid boxarna men båda funkar. Sen sitter de några i säkringsboxen men vet ju inte vart alla går till? Ska tydligen sitta under a stolpen på passagerarsidan bakom högtalaren? |
|
|
Har du kört en sväng efter nollningen av felkoden? Ibland behöver bilens ABS-självdiagnostik känna att allt är ok och sedan släcker den själv lampan om den tycker att allt verkar ok. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Reläet borde sitta bakom panelen tillsammans med högtalaren fram - passagerarsidan, tror jag ;) Plocka bort panelen och dra ut högtalaren, strax ovanför sitter det ett par bultar Ø8 (typ, är iaf modell liten) och under höljet ett par reläer, färg: Rosa.. Borde stå på dem vad dem är till... Ett till pumpen och ett till ventilen. |
|
|
Jag har kört mycke med bilen efter nollställningen. Okej får kolla imorgon efter de rosa relät och kolla om det är defekt:-) |
|
| Sitter inte relät i motorrummet? | |
|
Någon som kan säga vilka relän de är som är till absen som finns i motorrummet, fanns inget relä alls bakom högtalaten på någon av sidorna, va kan de va för fel? Trött på abslampan nu... Visar ju bara felkod ventilrelä felaktigt är felkoden. Tacksam för svar |
|
|
det ovanför "viper relay" Länk |
|
|
Min box ser inte ut så:( har bara ett mintgrönt relä och ett vitt relä i boxen med datorn o de, och där säkringarna sitter finns 3 mintgröna 3 oranga 2 bruna och 1 gult, ett svart och ett mörkgrönt. |
|
| Vad är det för årsmodell på din bil? | |
|
Årsmodell 96 |
|
|
ok, sitter inte modulen under/ bakom handskfacket? Om så är fallet så sitter nog relät där också. |
|
|
Tjena killar, Hur går det, har du hittat felet på bilen än ? |
|
| Löst felet, i säkringsboxen sitter de fyra uttag för extrasäkringar men imitten av dom va de stift nere i och de va tydligen till absen och den säkringen hade jag tagit till annat:) så så lätt va de | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.