|
|
|
|---|---|
| Hej någon som vet varför elhissarna funkar när jag "duttar med kabeln på elmotorn men inte när den sitter där? Den går ner när jag öppnar dörren och upp när jag stänger! Fast bara på passagerare sidan! Antar att centrallåset och takluckan är sammanhängande med el hissarna. Någon som har en ide vd det kan vara el har samma problem? Mvh/John | |
| centrallås modulen kanske.. | |
| Kan den göra så att allt det slutar funka? El bara centrallåset | |
|
Kan den göra så att allt det slutar funka? El bara centrallåset |
|
|
På lite modernare bilar (94 och framåt) använder man sig av "General Module (har tilläggsnamnet 1-5 beroende på i vilket utförande/årsmodell det är)" som styr alla de funktionerna du beskriver. Jag TROR att din bil har motsvarande system men att modulen heter något annat. Länk Dessa moduler har en tendens att gå sönder i ett eller flera relä, så modulen är nog huvudmisstänkt, men det kan ju även vara kabelbrott eller liknande. Har du tur är det "bara" lite oxid vid kontaktstiften i modulen - testa att lossa den och spraya på elektronikrengöring och "jucka" lite. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ZV modul heter den och sitter på höger sida om handsfacket. Jag har några liggande här på powerbörsen, sök på "Prylar till E36 E34" Om det visar sig att det är den där modulen som är trasig så kan du hör av dig till mig så kan du få en för ett bra pris, kolla så att oem nummer stämmer. |
|
|
Tänk dock på att modulerna måste programeras/kodas för aktuell bilmodell om du köper en ny eller begagnad dito. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| jag tror inte man behöver koda om till E36, där räcker det att oem nummer stämmer, har bytt en gång på min gamla e36, bytte mot en begagnad och det funkade hur bra som helst. | |
|
Kan kanske fungera om man byter till en modul som har suttit i en bil med samma utrustning (taklucka/ej taklucka, cab/ej cab) och med samma antal dörrar. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ja, det är till för det man har oem nummer | |
|
Problemet med oem-nr är att bmw ändrar mängder av dessa när det kommer uppdaterade/förbättrade versioner av delarna. Dessutom används ofta samma oem-nr i många olika applikationer eftersom de flesta modulerna skall programeras efter bilens utrustning. Så jag skulle nog påstå att det är en chansning att enbart gå på oem-nr när det gäller dylika moduler. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.