|
|
|
|---|---|
|
Hjälp! Har problem med motorn i min brukis/vinterbil, en 328 E36. Felet: Inträffar ibland. dvs går ibland som vanligt. Ibland är bilen svårstartad och går då lite oroligt, den känns orkeslös(ca 100hk), är ryckig under 1500rpm och ibland när gasen släpps och man kopplar ur så vill bilen dö. Det händer ibland att när bilen går som vanligt så hugger den till och börjar gå dåligt, men aldrig åt det andra hållet. Inte temperaturberoende och inga lampor lyser i bilen. Felkoder lästes av och fanns på vevaxelgivaren, den byttes utan framgång. Felkoder är inte kollats efter att vevaxelgivaren byttes Bytt: Vevgivare (orginal) Kamgivare (orginal) Tändstift (NGK) Tändspolar (18st olika) Bränslefilter Olja+filter (Castrol 10W-60 & Mahle filter) Listan på grejer jag funderat på: Vevhusvent LMM Tempgivare Spjällägesgivare // Fredro | |
|
Hur mår ditt batteri? Ger det inte fullt, så kan du få blödder som ett symtom. Hade mätt det först, så du vet att det mår bra och ger vad det ska så slipper du lägga pengar på annat som kanske inte hjälper oavsett. Hade nämligen liknande på min gamla E36:a och på Bmw förklarade de att bilen kräver full kräm annars kan den hacka och dona. |
|
|
Batteriet är nästan nytt men kan ju vara någe vajsing med generatorn? När vi läste fekoder visade strömmen 12,xx v när vi började och den gick dåligt och när vi nollade så hoppade den upp på 14,xx // Fredro |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.