|
|
|
|---|---|
|
Kanske fel forum att fråga i, MEN...vad ska man välja av följande, BMW 520d M-sport e60, normalutrustad, förutom komfortstolar, 3500-mil, eller VW CC, 2012, på knappt 4000-mil, o i de närmsta fullutrustad! Priset skiljer 20-lax till BMW:s fördel, men VW:n är ju sååå snygg, samt. har vagnskadegaranti och nybilsgaranti kvar. Så frågan är, vilken ska man ta?? Egentligen borde ALLA köra BMW! | |
|
Vad har CC:n för drivlina och är det en CC, dvs facelift och inte en Passat CC som också fanns som 2012-års modell..? MVH Christofer |
|
|
Det är 2.0 tdi:n, och det är också den nya karossen. Det som i princip saknas på utrustningen är, panoramatak, och klimatstolar. Inget R-line-paket heller förvisso, men annars finns som sagt det mesta. Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
| Så du har aktiv farthållare, parkeringsvämare, DCC, Parkassist och navigator på CCn? Då hade jag inte tvekat alls. | |
|
DSG? 4-motion? DCC (ställbart hårdhet på dämparna) är standardutrustning på CC och var även tidigare på Passat CC. CC brukar vara välutrustade, men det finns mycket att välja till och få brukar vara i det närmaste fullutrustade... R-line kom först på 2013-års modell på facelift-modellen... Svårt val, CC är i grunden en "Passat" men det är en mycket fin och underskattad bil. E60 är likaså en fin bil men börjar kännas rejält daterad... MVH Christofer |
|
|
Stephan, det du nämner finns på tilltänkt objekt, och DCC, är standard om jag fattat det rätt, 4-motion, DSG, o parkassist också! Det lutar mer o mer åt CC:n, även om värdetappet kan bli stort! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
Edit: menade inte att 4-m o det andra är standard, men dett finns alltså på bilen. Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
Jag hade valt CC:n i dina kläder... MVH Christofer |
|
|
Håller med falsterbo, interiören på den är lika dålig som på alla andra VW, verkligen under all kritik! Jag värderar känslan och körglädjen mer än utrustningen på en bil. Dessutom kommer VW'n tappa mer i värde. |
|
|
falsterbo: Låter som du inte suttit och än mindre kört CC... MVH Christofer |
|
|
Skulle utan att tveka nån längre stund valt CC:n. Det är mycket snyggare än en e60 (personligt iofs) och i detta fallet bättre utrustad. De VW-produkter jag testat senaste tiden har haft en bra finish. Kanske inte lika bra som nyare BMW men definitivt bättre än de e60:s jag kommit i kontakt med. Värdetappet behöver väl inte blir högre på en bra utrustad VW än på en normalutrustad BMW. Då ingen bilaffär är en bra ekonomisk affär, gå på den som du känner mest för :-) Niklas Fransosen |
|
|
Det sista jag skulle klaga på är komforten, jag kör nästan alltid i comfort och bilen är inte det minsta stötig även med 18" eller 19" däck. Sen kan man diskutera vissa materialval i kupén, några detaljer är lite väl mycket hårdplast. |
|
|
Att kalla interiörfinishen för bedrövlig och komforten för under all kritik är defenitivt en överdrift. Särskilt såsom du själv kör en konstruktion som är närmare tjugo år gammal och verkligen inte är bättre än CC... MVH Christofer |
|
|
Jag tycker också Falsterbos kritik känns kraftigt överdriven och onyanserad. Skulle valt CC i detta fall. |
|
|
Har kört både gamla och nya CC:n, den nya är tyst som en viskning, den gamla bullrar inte heller särskilt mycket, förutom på dålig asfalt med 18" tummare! Körglädjen som finns i BMW lyser med sin frånvaro, men det är ändå en otroligt skön vagn att åka i. Så, Falsterbos kritik förstår jag inte riktigt, menmen...smaken är som.. Men tack för många och bra åsikter... Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
| Är det sista bilarna på jorden i den prisklassen? Tror inte jag frivilligt hade valt någon av dom. | |
|
Jag har kört en 2010års Passat CC 2,0 TDI 170 DSG och det jag kan invända mot den är: trist motor, bilen kändes trött. Men hur är en 520d? Glastaket går endast att tilta!! Det skjuter ju sönder anledningen till att man vill ha taklucka. Stort minus. Det sista är lacken som är under all kritik, bilen är på bilderna 1½år gammal och hade rullat ca 5000mil Länk Länk Länk I övrigt en trevlig bil, komforten var helt ok. Dock undrar jag över Crilles invändning mot att E60 känns daterad, Passaten är två år yngre i konstruktion, är inte den också daterad? Hur som haver hade jag med dessa förutsättningar valt CCn. Men jag hade hellre valt exempelvis denna 530XDA-09 Länk |
|
|
DSG, yuck yuck. Testa att parkera i uppförsbacke med den. |
|
|
Är nyfiken, varför skulle det inte gå att parkera med en DSG-låda i uppförsbacke? Jag har haft ett par olika varianter av DSG i allt från nya Polon till Audi S4 / A7 utan några som helst problem att parkera i uppförsbacke. Auto Hold är väl standard i alla bilar med DSG? |
|
|
Ang andrahandsvärden - egna erfarenheter: E60 520i - 08 comfort / dynamic köpt på erbjudande ny 298k inbytt ~3500 mil 2010 215k Ersatt av: 2010 CC 2,0 Tdi 4M, exclusivepkt, soltak, dragpaket ~ 350k inbytt 2013 4500 mil 195k. |
|
|
En liten update! Köpte mig en mycket välutrustad CC, nya karossen, och är helnöjd än så länge. Fantastisk komfort kombinerad med en oerhört låg bränsleförbrukning (2.0 TDI, DSG6)...det enda som saknas är den inbygda körglädjen som finns i de flesta av BMW:s modeller. Tiden får utvisa hur länge man kan stå ut utan denna glädje. Men så här långt så överlever jag nog ett tag till. Har dessutom fått överraskande många positiva omdömen från omgivningen ang. bilens utseende. Så med andra ord....so far so good |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.