|
|
|
|---|---|
|
Känns som bilen drar extra bensin samtidigt så är tomgången ojämn och gasen känns trög.. när jag slår på bakrutevärmaren eller fläkten till max så blir tomgången värre, kan det va dåligt batteri eller generatorn? för när bilen är kall så klarar den sig bra men bara när den blir varm? | |
| Jag måste gasa när jag stannar vid korsning och står i kö, hålla bilen igång riktigt jobbigt! Snälla någon som vet ? | |
|
Naturligtvis bör du försöka utesluta batteri/generator. Speciellt när den reagerar på belastningen som du beskriver. Kan du mäta laddspäningen? När du kollat laddspänningen kan du väl kolla att bälg till insug är tät. Har du tillgång till startas. Men mina associationer går till defekt LMM. LMM är lätt att byta. Har du någon kompis med motsvarande LMM/motor, så kanske du kan prova den. Kanske inte riktigt så är man ska gå till väga, men förutsättningarna (informationen) är ganska begränsad. Det som förbryllar mig att belastning från generatorn påverkar så pass märkbart om det är LMM. |
|
|
errata: belastning->ström belastning startas->startgas |
|
|
Har precis haft samma problem men på en e46 Hittade ett hål på bälgen bytade den felet borta |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.