AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
623

M5 instrument - olika modeller?

La
101
Lasse540
540iA -01
Är ute o letar efter ett M5 instrument som jag tänkte ha i min 540. Har hela tiden bara sett en modell med ljusgråa skivor och ljusgrått "innankrom" men nu har jag sprungit på ett instrument som är helt i svart? Är det någon som kan reda ut begreppen? Är det något mer som skiljer dessa instrument än färgen?
ru
379
runaris
540i sedan-00
523ia-97
Samme instrument men m5 kom som facelift 2001+ med ljusgråa skivor ,og nytt ratt.
ru
379
runaris
540i sedan-00
523ia-97
Facelift rattet passer også i din 540,instrumentet til en M5 vil passe men problemet er å få kodet det så allt fugerar
La
101
Lasse540
540iA -01
Ok, så det ljusgråa instrumentet kom med "facelift" efter 09/2000. Då är jag med.
Har plöjt igenom många forumtrådar nu ang. instrumentbyte och ser att det även skiljer på ACS och DCS (de 2 olika antisladd/stabiliseringssystemen). Har du en bil med ACS så funkar inte ett instrument från en DCS-bil och vice versa. Nu har jag handlat ett instrument från en kille i Tyskland och detta var något som jag önskar att jag visste när jag handlade. Håller tummarna med min 50/50 chans. ;-)
Min 540i har DCS så vi får se vad jag får med posten.

Sedan verkar folk ha problem med kodningen (oljetemp, kilometerräknaren mm) så det får bli ett litet vinterprojekt att få det att fungera. I värsta fall så har vi en firma här i stan som är experter på sådana programmeringar men dom skall ha ganska duktigt betalt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.