|
|
|
|---|---|
| Hej, står inför ett batteri byte då en cell är dålig. Någon som har erfarenhet av voltpower ? Såg att de har bra priser och fraktfritt :-) Sveamannen | |
| Jag skulle rekommendera Voltpower, hämtade ut ett väl packat Varta Blue Dynamic 80 Ah senast idag på bussterminalen. 1350kr med fri frakt är svårslaget pris. Det man får räkna med är att tack vare deras placering tar frakten med bussgods 3-4 dagar. Så har man bråttom får man helt enkelt slanta upp o välja annat fraktalternativ. Jag mätte batteriet och det var fullladdat, så inga konstigheter där heller. | |
|
Låter fint, jag är också inne på ett varta. Ska bara mäta det gamla, sen blir det beställning. Tack för hjälpen! Sveamannen |
|
| Någon som vet hur brett batteri man får i en E39, har hittat ett fint Varta silver 100 ah som dock är 20 mm bredare än det Global som sitter i nu. Det är ju ganska svårt att komma till att mäta. Någon kanske vet måtten på original batteriet? Sveamannen | |
|
Jag var just ute och hämtade in batteriet i min E39 Touring. "Batterilådan" har ställbar längd i tre steg. :) Batteri som passar: 278x175x190 Storlek H6, fästklack B13 315x175x190 Storlek ?, fästklack B13 351x175x190 Storlek H8, fästklack B13 190 mm avser höjden! Detta gäller touring. Gå in på Länk och slå in din bil så ser du vilka som passar. Funderar också på Varta Silver 100Ah, men Exide EA1000 / Tudor TA1000 verkar vara ett bättre batteri. |
|
| Vilken fantastisk källa till kunskap detta forum. är! Tack för hjälpen. Sveamannen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.