AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.452

Annons feedback.

pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
Hejsan!.
Vill kolla vad ni tycker om annonsen. Är saker och ting tydligt? Vad saknar ni?.

Är utgångspris för högt satt?
Bilen i fråga.
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Tycker annonsen är bra och jag får veta det jag vill veta! Men undrar bara hur det är med rost?

pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
Tack för din feedback!. Den har klarat sig bra från rost, Rosten syns knappt på bilderna går dessvärre knappt att se på dörren. nedre främredörr vid fals, Tänker att man tar "närbilds" foto på det utsatta och skickar eventuell spekulant vid första kontakt?. Inget genomgående...
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Tycker också att det är en ärlig och informativ annons, priset kan jag inte bedöma.

Bra att du svarar på mail, tel sms......-:)

Många som skriver onödigt blaj om endast telsvar, endast seriösa, talar bara svenska osv.

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Bra annons, har dock ingen uppfattning om priset.
Ok annons.

Det som jag reagerar på att du nämner rekond och lackförsegling, men på bilderna syns större skador utan att det nämns öht. Bl.a. skrap på fram- samt bakstötfångare, och en större intryckning i bakstötfångaren.
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
jo tänkte att istället för att dumförklara den presumtiva kunden fick bilden tala för sig själv med div märken, det finns inget intryckt dock. Men det kanske är bättre att skriva det i texten också?.
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
"De skador som finns syns på bilderna, där, där och där" eller nått i den stilen kanske..
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Du ska ju sälja bilen, ser ingen större anledning att plocka fram de negationerna i annonsen, och de syns ju dessutom tydligt. Det är trots allt en gammal bil i en lägre prisklass det handlar om. Däremot om någon ska åka långt kan det väl vara läge att påpeka det. Ingen stor grej i mina ögon.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Har inget med annonsen att göra men själv skulle jag plockat bort emblemen på bakluckan. De är eftermonterade och sitter helt fel. Ser rätt skabbigt ut så i mina ögon ser bilen finare ut om de plockas bort helt.

-------
//Lövet
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Reagerade också på emblemet. I:et sitter alldeles för långt från siffrorna så det ser väldigt märkligt ut.
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
Det stämmer nog !. Kollade genom kvittona och bakluckan är pga rostskyddgaranti garanti..dock står det inte att emblem utgår i utrustningslistan, antar att man bara kan ta väck dom men vill inte lämna några konstiga märken. Har inte tänkt på det förrens ni påpekade det :))
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
förövrigt är det stendött på annons, inte ens ett skambud eller byte emot diverse prylar :)
Det kanske är som dom brukar säga, att ingen köper bil kring jul, alla har annat att tänka på... Ligger kanske lite i det men alltid finns det kanske någon som vill köpa en julklapp åt sig själv också.
Orsaken kan också vara att det är en sedan samt att den har ganska tråkig inredning. Du kanske måste ner närmare 20t i pris.
Tycker även de två första bilderna ser lite gamla ut, man kanske får intrycket att du försöker visa en bättre bild av bilen än vad skicket egentligen är.

Lycka till!

Mvh Ubbe
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
dom två första är i september tror jag, får ta om alla bilderna i imorgon. Priset är sänkt till 26, har en tro om att slutpris borde ligga runt 20/23k.
Men jag kanske är helt ute och cyklar.. :)
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Det första jag reagerar på är som sagt emblemen. Man ser helt klart att de är eftermonterade, och ger "dåliga vibbar" om man ska vara riktigt petig. Är kanske något som bara en BMW-entusiast reagerar på.
Okej, ja dom var annars ganska bra men känns lite "somriga".
Försök att ta bilder så du får med hela bilen på bilden och inte så mycket mer. Och från alla olika vinklar och sidor, front och bak. Kanske utöka med bilder på motorrum, ett kort av servicebok samt diverse papper, bagaget och liknande. Bra och många bilder gör oftast en säljande annons.
Och angående priset tror jag du ligger okej med lite prutmån som du skriver.

Kanske ungefär som denna Länk men gärna lite fler bilder ännu.
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
Yepp!, Blir en ny runda med bilder imorgon!. hehe jo nu när jag kollar på emblemet kliar jag mig i skallen...jag satt ner bilen till 24 så man slipper bli beskylld för fantasipris :). Imorgon blir det en ny runda med bilder, samt på motorrum och böcker etc!. Tack för all input!
Fick du den såld ?
:)
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
Slutrapport. Bilen blev inbyte vid handlare i lördags, fick 25k, dagen innan fick jag bud på 24k av privatperson men då hade jag redan kommit överens med handlaren :).
Dock var telefon stendöd annars.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.