|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en 316i Touring 2011. Måste man stänga av bilen för att kunna öppna bagageluckan .T.ex. när jag skall trycka på knappen för att ta fram dragkroken. Tacksam för tips om det går att proggramera bort. | |
|
Nä bakluckan går fint att öppna men dragkroken kan bara fällas ut om motorn är avstängd. Kan du inte öppna bakluckan med motorn igång? |
|
| Jag kan bara öppna bakluckan ( det är en TOURING) när jag har stängt av motorn. | |
|
Som sagt, bakluckan ska gå att öppna med påslagen motorn, men inte manövreringen av den elektriska dragkroken. Om den automatiska låsningen av dörrarna är aktiverad (låser automatiskt vid färd över 15km/h), går bagageluckan att öppna först då nyckeln tagits ur tändningslåset. Ovanstående går att ta bort, se din instruktionsbok. |
|
|
Re: Epsilon, automatisk låsning Du kan även låsa upp alla dörrar med låsknappen på instrumentbrädan utan att ta ur nyckeln eller stänga av motorn. Mvh |
|
| Om din bil har iDrive så kan du enkelt stänga av den funktionen där. Går iaf på min E91. | |
|
Passo222, korrekt och jag valde att inte nämna detta då jag trodde det var helt självklart för alla. Jag har själv aktiverat automatisk låsning, på båda mina bilar. Det är enkelt att göra oavsett iDrive eller inte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.