|
|
|
|---|---|
|
Den 10 Dec ska det gå att beställa nya Saab 9-3 Aero Sedan 2014 Under huven sitter det en turbomatad tvåliters bensinmotor på 220 hästkrafter, det är samma motor som användes i den nya Saab 9-5. Bilen kostar 279 000 kronor med manuell låda, och automatlåda kostar 10 000 kronor extra. Vad tror vi om detta? Kommer den döde resa sig ur graven, blir det succé? Spännande att följa. Hemsida: Länk | |
Karl-Hilding |
Inget fel på den bilen. Tvärtom. Om jag skullle köpa nytt så skulle jag absolut kolla upp den. Sedan finns ju orosmolnet vilka verkstäder skall serva o reparera?? |
|
Kul! Jag försökte hitta bilder på interiören, den sägs vara omarbetad och riktig modern. Men vad betyder det? BILDER!? Kan någon hitta? |
|
|
Service är nog lugnt som en filbunke. Reservdelar kanske lite mera osäkert. Är 279 kkr konkurrenskraftigt? |
|
Karl-Hilding |
Och glömde: Heja Saab, Du är välkommen tillbaka för att konkurrera med alla Japsare, Passat, Skoda, Volvo, mfl. Och hoppas att din SportCombi också blir tillverkad! |
| "Modellen har samma interiör och exteriör som när produktionen stannade i april 2011." Länk | |
|
Och lite mera info från AMS om kommande modeller (facelifts): Länk |
|
|
Önskar Saab genuint lycka till men har svårt att se att det där blir en säljare. Hybrid/el varianterna kan dock sälja på riktigt. Betydligt sämre elbilar än så finns det gott om på marknaden. ------- //Lövet |
|
|
Jag köpte en SAAB 9-3 TTID Aero Kombi 2010:a igår för att fira händelsen Kul bil som går som bara den ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.