|
|
|
|---|---|
| När jag stänger av min bil så hör jag ett surrande ljud från klimatorn...är det nån fläkt som fortsätter att gå där inne eller?? Låter iaf som en fläkt som är sliten för den skorrar...Hjälp mig någon!! | |
|
Sitter visst en liten mini-fläkt där inne, som jag kan låta lite illa ibland... Det gör den ibland på min med....Vissa har visst meckat isär och gjort rent lite för att få tyst på skrället.... mvh/ /Tommy Power |
|
|
Länk /Micke |
|
| Tack så mycket för svaren...Du föressten Micke, hur tar man loss stereon?? | |
|
Nej, du behöver inte plocka ut stereon. Jag har ingen mugghållare utan bara en plastlist längst ner i mittkonsolen. Ta bort plastlisten, in med fingrarna där sen tryck ut den understa delen av konsolen (är lite meck men försök trycka ut bägge sidorna samtidigt). I den delen sitter fläkten och det är bara till att koppla bort kablarna, ta loss plastskyddet och dra ut kretskortet. På kretskortet sitter fläkten och vad jag kunde se fanns det inget lager utan det är bara till att smörja "pinnen" och i hålet på fläkten... sen är det klart. Tog mig kanske 30min att göra hela operationen och fläkten har varit tyst sen dess. |
|
|
Det går att få ut kliman utan att gå via stereon, men jag tyckte det var enklast (och minst riskfyllt). Det går att ge sig på kliman direkt, tex med en väldigt tunn skruvmejsel, men risken för märken är större då. Hur man gör för att ta ur en Business stereo står på följande sida: Länk /Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.