|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Sitter modellbeteckning min 540, ej från fabrik då det står i utrrustningslistan att den är bortvald! Ska jag ta bort den eller ska den sitta kvar? Vad tycker ni? Mvh oo=00=oo | |
|
Är ju helt upp till dig, själv föredrar jag utan emblem. Dock är det lite kul när något satt 520i-emblem på sin 550i :) Har för mig att det var någon här som brukade göra det... |
|
|
Har detta på 635 men inte på dieseln, Bara för att det är original...... Mvh Jonas B |
|
| Jag hade tagit bort då jag ogillar emblem. Men vad du ska göra avgör endast du. Du kanske har en helt annan uppfattning än mig. Så fråga dig själv gillar jag det eller inte? | |
|
Lutar åt att jag tar bort det! Mera cleant utseende utan! Några tips på hur man tar bort emblemet smidigt? Mvh oo=00=oo |
|
|
Använd fiskelina. /H |
|
|
Det är snyggast utan emblem, där gör du helt rätt. Använd hårtork för att värma upp limmet och sedan tipset om fiskelina eller grov sytråd. När emblemet är bort, värm lite försiktigt och torka med en t-rödsfuktad trasa sen är det riktigt cleant:) Mvh Asken |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Högtryckstvätt med varmvatten, då åker de bort. Snyggast utan |
|
Klart det ska vara utan! När vi ändå pratar cleant utseende så är det minst lika viktigt att ta bort nummerplåtshållaren. Jag har borrat hål och satt fast skylten med rostfria skruv givetvis med skydd bakom så skylten inte skaver på plåten, nästa steg är att beställa skyltar utan EU märke, dels för att det är snyggare och siffrorna hamnar mer på mitten av bilen. |
|
|
Det är inget att skämmas för att det är en 540, och ingen märker om det saknas eller bryr sig. Så slappna av och låt det sitta tycker jag. Om det inte var meningen att det skulle sitta där, så hade inte BMW satt dit det från början. Men alla gör ju som man vill med sin egen bil, såklart. Om du vill ta bort det, så använd en värmepistol (eller hårtork) och en plastspatel. |
|
|
Jag gjorde så här Länk på min gamla 323Ci, tog bara bort en del av emblemet. BMW CS #5206 |
|
|
Ser tomt och tråkigt ut utan modellbeteckning! /Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.