|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Det är Drömmarna, det - tillhör själv den kategorin ibland, med en single malt i näven på en fredag kväll ;) | |
|
Läst lite om vad som skrivits om värde M550d, har själv en F10 som kanske börjar närmar sig byte, vit med bra utrustning, 8200 mil, hämtade den 120605, någon som har idé om bytesvärde repektive om man säljer själv ? Mvh |
|
|
Det beror lite på utrustningen också. Sen anser jag personligen att en Touring är betydligt lättare att sälja och har ett lite högre värde som beg. Har du varit nöjd med bilen? Fantastisk motor! Har ju densamma i min X5. Vad blir det nu? /Anders |
|
|
Gran Coupe ? har ingen utrustningslista, är någon intresserad att ta fram den är chassinumret C774451 Pär |
|
|
Data för chassinummer: WBAFV71010C774451 Modellnamn: M550d xDrive Utförande: Europa Ange kod: FV71 E-kod: F10 Kropp: Limousine Styrning: vänster Dörrar: 4 Motor: N57D30S1 - 3,00 l (280kW) Drive: Hjul Växellåda: automatiskt Exteriör färg: Alpinweiss 3 ( 300 ) Inredning: Dakota läder / svart (LCSW) Produktionsdatum: 2012/08/05 Arbete: Dingolfing Kod Standardutrustning Standardutrustning S1CCA Auto Start Stop funktion Auto start / stopp-funktion S1CDA Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration S2NDA BMW LA hjul M Dubbeleker 351 BMW LA hjul, M Double Spoke 351 S2TBA Automatisk sportväxellåda Sport automatisk växellåda S4NBA AUTOM Automatisk luftkonditionering med 4-zone kontroll Automatisk klimatanläggning med 4-zon ctrl S4U2A Eco per Körupplevelse brytaren med ECO PRO S4URA Omgivande innerbelysning Omgivande innerbelysning S548A Kilometer hastighetsmätare Km-kalibrerade hastighetsmätare Kod Specialutrustning Extra utrustning S1CAA Val COP relevanta fordon Val av COP berörda fordon S1CBA CO2 omfattning CO2 paket S230A Ytterligare utrymme för EU-specifika Extra paket, EU-specifika S258A Run-flat däck Däck med run-flat funktionalitet S2PAA Hjulbultar Lug bult hållaren S302A Larm Alert-systemet S316A Automatisk baklucka drift automatisk bagageluckan mekanism S322A Comfort Access Comfort Access P337A M Sportpaket M Sportpaket S3ACA Dragkroks Dragkrok S3AGA Backkamera Backkamera S403A Glastak elektriskt Glastak, elektriskt S428A Varningstriangel och förbandslåda Varningstriangel och förbandslåda S431A Automatisk avbländning innerbackspegel Innerbackspegel med automatisk-dip S456A Komfortsaete med minne Komfortsaete med minne S465A Genomlastsystem Genomlastsystem S488A Förar svankstöd och framsätespassagerare Svankstöd, förare och passagerare S494A Värme förarplats / passagerare Värme förarplats / passagerare S502A Strålkastarspolare Strålkastarspolare S508A Parkeringsdistanskontroll (PDC) Parkeringsdistanskontroll (PDC) S522A Xenon ljus Xenon Light S5ACA Helljusassistent Helljusassistent S609A Navigation Professional Navigation Professional S610A Head-Up Display Head-up-display S614A Internet beredning Internet, beredningar S615A Utökad BMW Online Information Utökad BMW Online Information S677A HiFi-system Professional DSP HiFi-system Professional DSP S698A Area Code 2 för DVD Area Code 2 för DVD S6AAA BMW Teleservices BMW Teleservices S6ABA Kontrollteleservices Kontroll för teletjänster S6NFA Music Interface för Smartphone Music Interface för Smartphone S6NKA Bluetooth och USB-enhet Länk för Bluetooth och USB-enhet S6NRA Apps Apps S6S4A Svensk språkversion Svensk språkversion S6UHA Trafikinformation Trafikinformation S6VAA CIC Zusteuerung CIC Zusteuerung S6WAA Kombiinstrument med utökade funktioner Kombiinstrument, utökad utrustning S6WAA Kombiinstrument med utökade funktioner Kombiinstrument, utökad utrustning S710a M lädersportratt M lädersportratt S715A M aerodynamik-paket M aerodynamik-paket S754A M bakspoiler M bakspoiler S760A Högglans Shadow Line Högglans shadow line S775A Headliner antracit Innertak antracit S842A Kallt land version Kallklimat version S850A Ytterligare. Tank av gasexport Ytterligare Export tankning S877A Crossover Eliminering drift Ta bort korsmönster operativa S885A Board litteratur svenska Ombord fordon svenska litteraturen S8KAA Ölwartungsinterval 30.000km/24Monate Olja-underhållsintervall - 24 months/30, 000 km S8SCA Land-aktiverings telematik. Telematik tillgång begäran, land-spec. S8SMA VIN synlig från utsidan Bil ident nummer synlig från utsidan S8TFA Skydd Aktiv fotgängare Skydd Aktiv fotgängare S8TGA Stöldskydd Tjuv proofing anordning S8THA Speed Limit-information Speed Limit-information S8TNA Varselljus på menyn S8V2A Sign Tillverkare SXE5A Indi. Ädel Sycamore mörkt rödbruna Individuell utrustning ---- Kontroll Individuell tecknar BMW Individual BMW Individual 0xE5 Edelholzausfuehrung Plane Auburn mörk trim barer i ädelträ "Sycamore mörkt rödbrun." /Anders |
|
|
Inbyte så tror jag storleksordning 550-575 tkr, säljer du själv så kanske 5-10% mera. Antar du skall köpa en 640d GC då? Du som kör så mkt åker väl diesel antar jag. Köp dock inte en ny eftersom de rasar fullständigt i andrahandsvärde. Jag köpte precis själv en 640i GC -12 1250 mil till ett väldigt bra pris sett till nypriset iaf. /Anders |
|
|
Tack för hjälpen, diesel måste det bli !? synd att GC inte finns med lika motor som M550d, kanske kommer ? Pär |
|
|
Hej alla, Hög tid att byta bil, M550d Sedan, 120605, alpinvit, bra utrustad, 16500 mil, 1 ägare, 20", normalskick ! Någon som har prisidé i inbyte eller om det är möjligt att sälja själv privat. Tacksam för synpunkter ! Med vänlig hälsning Pär |
|
|
Hej Pär! Vad skall du byta mot? Skicka ett regnr så kollar jag gärna. Jobbar på Paulssons Bil i Hbg :) //Erik |
|
|
Hej Erik, Tack för svar, det är samma bil i den här tråden men skriven 2014 då den gått mindre, jag är mest intresserad av vad ni tycker den är värd i inbyte respektive om det är lönt att sälja själv. Snart uppe i 17000 mil Pär |
|
|
Hej Jag har själv gått i bytes tankar ett tag nu med min 550 och ställt mig exakt samma frågor som ställs här. Det jag kommit fram till efter att ha pratat runt med olika firmor och även hållit koll på marknaden är att när väl bilarna kommer ner mellan 4-500 så får man nog välja mellan att få ett "skambud" hos en säljare för inbyte eller ha lite tålamod med mailkompisar för att få till en affär privat. Dom bilar jag tidigare sett ute på annons av privatpersoner mellan 450-650 har försvunnit ifrån blocket iaf så jag antar att att dom blivit sålda. Angående värde på din bil så tror jag på ca 420-430 i slutpris privat 380-390 i inbyte. Du kan ju alltid kolla runt angående förmedling vid försäljning om det skulle vara ett alternativ,alltid lättare om det erbjuds finans i samband med försäljning. Ha en bra dag. |
|
|
@ZORG Tack för svar ! Pär |
|
| Inbyte 340-360, privat 380-400. Denna är snarlik: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.