|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
Verdi |
Lycka till. Men varför byter han inte bara in bilen? Ekonomiskt är det ju så dåligt att jag gissar att han inte bryr sig om några hundra tusen hit eller dit. Eller har du fått chansen att tjäna någon krona mot att du säljer den? |
| Jag väntar fortfarande på TS svar ang faceliften som fanns eller ej... | |
|
Sorry jag om jag har fel ang. facelift (den skulle ha det enl dom uppgifter jag fått) Har bara hunnit se bilen 1 gång än så länge. Inbyte mot den nya hade ju naturligtvis varit enklast men en M6 2013 lämnades i inbyte på nya bilen,en bil som jag faktiskt varit än svårare att avyttra. Mvh. Patrik |
|
|
P.s Skall kolla detta med facelift med Bmw imorgon är inte så insatt i vad som skiljer men det jag direkt noterade när jag såg den var ju en helt elektronisk instrumentdisplay som han inte hade i sin förra likadana bil.D.s Mvh. Patrik |
|
|
Patrik: Har din släkting köpt en 2014års M550d F11? Här kan du läsa om vad som skedde vid facelift Länk Länk möjlighet att få LED-strålkastare och blinkers i speglarna, är några av sakerna som kom. |
|
|
Men var det inte så att årsmodell 2014 började från juli 2013, så att det faktiskt kan vara en bil med faceliftet Stephan? /Anders |
|
Verdi |
Så han köpte sin tredje M550d nu eller vad? |
|
X5 blev det istället. Mvh. Patrik |
|
Verdi |
beemer v8, Ok, då är jag med. Känns lite mer rimligt. :-) Skulle gärna haft en M550d F11. Mycket hellre än en X5. Men tyvärr kan jag inte motivera mig till att lägga så mycket pengar. Redan min befintliga bil är alldeles för dyr egentligen. Hehe... |
|
Anders: Jag kan dra skälen till varför det var klart att det handlade om en pre facelift. 1, Man hinner inte få ut en facelift till den 22/7, speciellt inte en kundbil. Normalt tar det ca 4 veckor innan en tyskbyggd BMW är levererad till en svensk köpare efter den tillverkats. 2, xenon står inte med i listan på facelift, det finns även andra saker i listan som talar om att det är en pre facelift. 3, D325683 byggd 2013-06-14 överenstämmer helt med TS beskrivna bil. 4, Det byggdes 92st LCI fram till den 22/7, en är Azuritschwarz, en förseriebil byggd i mars. 17st byggdes fram till sista juni. 4, Individual Graphit går endast att få via Individual (obs ÄKTA Individual, inte katalog Individual) på LCI. Men det räckte med nr 1 för att förnuftet skulle säga det är en 2013, resten var bara att bli bombsäker. |
|
|
Tack Stephan, man kan alltid lita på din kunskap :-) /Anders |
|
| Glasklart, som i vanlig ordning från Sir Stephan | |
|
Mitt misstag ang. faceliften men mänskligt för det tog faktiskt ca 10 min för Bmw att ge mig ett svar. Tog för givet att när det skiljde tex. på intrumenttavlorna mot den förra att det var någon form av uppdatering. Men det visade sig att digitala instrument inngick i någon extrautrustning. Verkar vara en ganska komplicerad bil att ha & göra med, så den hamnar väl hos nån handlare som gör ett hyffsat klipp. Tack för tips/råd. Mvh. Patrik |
|
|
Anders och Vinyl: Tack! Jag fick precis de sista M550D F11 av Jörgen och kan berätta att detta är en av två M550D F11 i Azuritschwarz/Individual Graphit av totalt 2227st byggda. Av dessa är detta den enda som har klädseln via katalogIndividual, den andra fick det via äkta Individual. Totalt byggdes 32st i Azuritschwarz. Patrik: Man ser i modellkoden om det är LCI eller inte. Om man nu inte ser det på utsidan. MY91 är pre LCI och 5K91 är LCI (det står med i chassinumret), det BÖR en BMWverkstad/handlare få fram direkt/veta/förstå. Jag tror inte den är värre att sälja privat än någon annan bil för knappt en miljon. |
|
|
Bilen såld gick mycket bra,första person som tittade på den tog den direkt så det blev inte så krångligt som jag befarade. Mvh Patrik |
|
| Vad gick den för? | |
|
Stephan, vill inte lämna ut det ifall den nya lyckliga ägaren inte vill det. Men jag tror att alla inblandade var nöjda :) |
|
|
Grattis till snabb försäljning. Ibland är det lite konstigt att det är betydligt lättare att sälja "dyra" bilar än "billiga" bilar. Jag har en E60 på annons nu som jag tagit i byte och det är (ursäkta uttrycket) bara idioter som sms-ar eller mailar. Det har inte varit en enda direkt seriös kontakt. På de dyra bilarna är det som regel justa seriösa personer som hör av sig. Men det var ett bra pris du fick ut med hänsyn till att bilen var momssmittad och pre facelift. Man får ju en ny för inte så mkt mera och den är ju då dessutom leasebar. /Anders |
|
| Inte så konstigt egenligen, "rikingar" är mindre känsliga för priser..? | |
|
Kanske är så Sani men det är på ren svenska "sk-t jobbigt" med de sms och mail man får som ligger 40% under vad man begär och som dessutom inte kommer från seriösa personer. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.