|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Hastighetsmätaren funkar inte på min E39, samt bränsleförbrukningsmätaren. Vad ska jag göra, hur fixar jag detta? Mvh, Roni | |
|
Hur är det med ABSn? Signalen till hastighetsmätaren tas från ABS-givaren, höger bak. Med vänlig hälsning Håkan |
|
| Sorry, vänster skall det vara. | |
|
Förra ägaren hade bytt frambromsar om jag inte har fel. Och bakbromsarna "hackade". Det kan vara tvärt om. Sen var bromsarna från Biltema om det har någon betydelse. Mvh, Roni |
|
|
det kan vara s1 batterierna som är dåliga.prova o byta hela instrumenthuset det är ganska lätt kostar heller inte så mkt. kolla bara så du får rätt nummer |
|
|
Vad säger felkodsavläsningen? Med största sannolikhet är det vänstra bakre abs-givaren som inte fungerar - vanligt fel. Kom felet plötsligt? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag köpte bilen i måndags, och lämnade in den för ombyggnation av A-traktor. Så bilen är inte här just nu. Mvh, Roni |
|
|
Glöm tipset om SI-batterier, dessa finns inte på E39. Byte av hela instrumenthuset är inte speciellt billigt, dessutom måste det kodas och synkas mot mätarställningen som lagras på flera ställen i bilen osv. Men ganska säkert så har du som redan nämnts fel i ABS-givaren vänster bak, hastighetssignalen från denna matar bl.a hastighetsmätaren, förbrukningsmätare, signal för dragen handbroms, öppen dörr, hastighetsstyrd volymkontroll, intervalltorkare mm. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.