AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
782

Sensor i backspegel E39

sebbe_bmw
Hej!
Det sitter en sensor på framsidan av spegeln på min 540 vad är den till för? Inte den som sitter på spegelglaset utan på det svarta höjlet runt speglen..

En till fråga.. Har gamla BMW Styling II fälgar som skall säljas.. Paasar dom på en 530 -02?

Sebbe
Kan nästan slå vad om att det är sensorn för den automatiskt avbländbara backspegeln. Det sitter en sensor på spegelglaset och en på framsidan av spegeln. Elektroniken jämför ljusinfallet på de två sensorerna och om det är mycket mer från spegelsidan än från framsidan så bländas glaset av.

/Mvh
sebbe_bmw
Tror också det men.. Jag har sett bilar med den sensorn på framsidan men har inte den avblänande spegeln...

Sebbe
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Är det inte regnsensorn du pratar om? sebbe: du skulle komma och åka....
Asken
sebbe_bmw
Asken:
Nä den sitter ju uppe i rutan... Jag pratar om en sensor som sitter i backspegeln mot rutan!
Jo det skulle jag..men lite allvarligare problem har uppstått men tiden löser ju alla sår...

Sebbe
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
sebbe_bmw: Om BMW Styling II-fälgarna suttit på din 540 så skall dom passa även en 530 -02. Har du redan hittat en köpare? Annars kanske jag kan vara intresserad, jag letar 17"-fälgar till mina vinterdäck (4 st Michelin 235/45/17).

Ser dom ut så här?
Länk

roadZter
sebbe_bmw
DZ:
Nej dom har suttit på min gamla 528 men har en köpare som har en 530.. Han är osäker om dom passar pga bromsarna fram...

Det är ju 15" så det blir nog lite mkt glapp till dina däck!

Sebbe
sebbe_bmw
DZ:
Japp så ser dom ut... Det sitter 225/60/15 däck på dem
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.