|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har suttit i MINiträsket i några år men nu har torkan varat länge nog, det känns som dags att köra BMW igen! Har fastnat för E93 och 330, bensin eller diesel spelar ingen roll och jag är inte ute efter prestanda i första hand utan snarare en välutrustad glidare. Några frågor: - Är det fullständigt retarderat att försöka köpa cab i december? Jag tänker mig att handlarna kanske är sugna på att bli av med de objekt som kommit in under höstern/vintern och att man därför kan pruta lite hårdare. - Sökningar på Mobile.de gör gällande att man sparar 30-40kSEK på att importera snarare än att köpa från handlare här i Sverige, och tyskbilarna verkar dessutom vara bättre utrustade. Är en cab såld i sydeuropa lika vinterfähig som en svensksåld dito, eller är det nåt i grundutr som skiljer beroende på land? - Vissa fordon sägs ha "harman/kardon surround sound" medan andra har "individual high end audio". Vad är skillnaden och vilket är att föredra? - Några särskilda typfel på 330d som jag bör känna till? Tack på förhand för alla svar, jag har använt sökfunktionen efter bästa förmåga men hänvisningar till andra trådar uppskattas också! Mvh | |
|
Jag tror det är helt rätt att köpa cab nu! Det är risigt väder även i europa och det är ett bra tag innan våren kommer även söderut. Generellt ser jag mycket oftare cabbar i trafik även på vintern i Tyskland, t ex i Hamburg är det ju bara snö ett par gånger om året och det ligger sällan kvar en längre tid. Jag kan tänka mig att det är mindre vanligt med stolsvärme, den Saab-cab jag tog hem saknade detta iaf. Men Astra-cabben från mellantyskland hade det dock. |
|
|
Angående typfel: swirl flaps Länk |
|
|
Tack weeman och BlueScreenVW för info :) Vad gäller swirl flaps så verkar det inte bli en riskfaktor för mig då jag tittar på en nyare bil med N57-motorn, som inte har denna "finess". Mvh |
|
|
Varför inte kika på en M3 Cab E93. Där får du många bilar i samma förpackning. I annat fall så skulle jag gå på en bensinare när det är cab. Inte kul att köra nedcabbat i vackra miljöer och höra dieselknattret som ändå är oundvikligt. 335i Cab är ju också en mkt trevlig bil. /Anders |
|
|
Anders, jag har faktiskt tittat på M3 Cab! Problemet är att försäkringen drar iväg något ofantligt där, så det är inte riktigt värt det för mig. 335i blir också i dyraste laget att försäkra med tanke på att jag inte är ute efter prestanda i första hand. Men visst vore det trevligt... :) Gällande motorljud hos bensin/diesel tycker jag att båda har sin charm. "Knattret" stör mig inte, tvärtom uppskattar jag den dova gången. Men hittar jag en fin 330i/335i så blir det en sådan. Utrustning, skick och ålder spelar större roll än drivmedel. Mvh |
|
|
Har nu lagt en reservation på denna: Länk Ser helt klockren ut för mina behov och priset är ju humant, eller missar jag någonting? Mvh |
|
| Det blev en order på den, ska åka och hämta i januari. Nu ska jag sluta bumpa mitt eget inlägg, återkommer säkert med frågor så småningom, ser fram emot att köra BMW igen! :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.