|
|
|
|---|---|
|
Hej, någon som har ett tips? Har en iphone 5 med senaste iOS 7.04. Spotify appen är uppdaterad. Ny bil (F31) så jag har inte gjort nån uppdatering där än så länge, vet ej om det finns nån nyare uppdatering. När jag ska byta låt via iDrive så blir bytet till nästa låt oavsett om jag trycker backa eller framåt. Spellistor syns ej, men det kanske inte går att få till? Använder alltså en Y-kabel (USB + AUX) + en 30pin till lightning kontakt för att få till det med iPhone 5. /Johan | |
|
Jag kör Deezer och apps i min nya F11 men var tvungen att springa ut och testa Spotify. Kör med iPhone 5 och Apples orginalkabel. Y-kabel har väl inte behövts sedan comboxen kom för något år sedan. Jag kan både gå bakåt och framåt med idriven eller knappen på stereon. Rattstyrningen vill inte fungera. Album art och låtnamn fungerar lite sporadiskt. Två saker. Av erfarenhet vet jag att det är viktigt att använda Apples orginalkabel och inte någon fuladapter. Dessutom ska man kryssa i spela slumpvis för att få full funktionalitet. Detta har inget att göra med slumpvis uppspelning men ger utökad funktionalitet med Spotify av någon anledning. |
|
| Har liknande problem både via bluetooth och usb. Tråkigt att BMW fortfarande inte verkar fått det att fungera fullt ut ens på 2014 modeller. Har andra biltillverkare samma problem? Visst fungerar det bra med de andra integrerade apparna men det hjälper inte om det är Spotify man vill ha. | |
|
Ok, jag har original kabel och original 30pin till lightning kontakt. Så det borde inte vara problemet. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.