AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
764

Kvalitetsfråga om delar ifrån USA

ib
11
ibt
530i Touring -02
Hej
sitter här i planerna på att renovera min nyinköpta 530 touring -02 med lite delar och råkade hitta kittet i länken.

Länk

Är det någon som har erfarenhet av dessa?
Är det skit och man bör hålla sig till leverantörer inom EU (t.ex smiedmann osv) eller kan det vara värt pengarna?

Tycker inte om att skruva isär saker flera gånger så min plan var att byta allt nödvändigt när det väl beger sig och sedan slippa tänka på det i ett tag framåt.

Har upptäckt många frågetecken om passning till diverse M-tech-paket men jag tar dessa i en annan tråd, denna tråd är tänkt att enbart behandla kvalitetsfrågan.

/alex
Ja
210
Jalapan
530iA xDrive Touring -07 E61 LCI
Varför köpa från usa?

du har bra delar i sverige från tex

Länk

Länk

eller ebay.co.uk alt ebay.de

ib
11
ibt
530i Touring -02
Clasuautoparts har jag lyckats missa, dom var inte så tokiga.

Såg nu när jag skulle jämföra lite att jag lyckades lägga länk till fel produkt. rätt ska vara nedanför:

Länk

Det är ju lite prisskillnad på dom amerikanska kontra europeiska men är dom så mycket sämre som priset kan antyda?

/alex
Er
434
Erik__W
535i/5 M62B44 -97
530iM -02
325i Touring -89
Har du räknat med att du får betala tull på köp från USA?
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Finns sånna kit för 150 euro i Tyskland. Kolla ebay.de när du ska handla BMW-prylar, dumt att handla från staterna i onödan :) Det är nog samma prylar.
ib
11
ibt
530i Touring -02
Har inte nån vidare koll på tull men om det finns samma saker från tyskland då är det ju smidigare att ta det därifrån.

Men då blir frågan, är det värt några kronor extra för kitten från Clas kontra ebay i tyskland?

/alex
Ja
210
Jalapan
530iA xDrive Touring -07 E61 LCI
Om du läser på claus hemsida så påstår han att hans prylar är från Tyskland, dock att han köper dom direkt från fabrik, istället för massa mellanhänder, ta o ring dom och kolla vet ja..
ib
11
ibt
530i Touring -02
jag får göra det.
Tack för inputen.

/alex
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.