AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.212

Z4 DKG och chiptrim

Har fastnat för E89 Z4 och det lutar just nu åt att det blir en sådan som kommer att förgylla vardagen till säsongen 2014.

Förmodligen blir det antingen en 23i eller en 35i. 23i om jag sansar mig och inser att den duger gott eller en 35i om jag lyckas övertala mig själv att den är roligare =)

Frågan är om man ska satsa på en dubbelkopplinglåda i det fall jag slår till på en bil med stressfläkt? (blir manuell om det blir en 23i, vanlig automatare går bort) Det är ju "ballt" såklart men frågan är hur mycket glädje man kommer att ha av den när den första nyhetens behag lagt sig. Vissa påstår att den är ryckig vid normal körning i stadstrafik t.ex.? Hur är erfarenheten hittills av dessa lådor, strular de mycket och är en källa till dyra reparationsnotor?

Hur lämpligt är det att chippa en 35i? Tänker på drivlinan i övrigt, hur mycket den tål, eller om det är något annat som tar stryk. Lär väl vara samma komponenter i övriga bilen om i en 35is så upp till 340hk borde väl inte vara några problem att trimma?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.