|
|
|
|---|---|
| Funderar på köp av f10 2010/11 vad bör man kolla , finns det några vanliga fel på dom? Ni som har en sådan, vad har varit problemet? automat/man ? 520d eller 525d Mvh | |
|
Mitt råd är att satsa på 520 diesel. Det är samma motor i bägge bara lite extra krut i 525 men inget som känns. Och absolut inte värt dom extra pengarna. Bara dyrare i inköp och förbrukning. Några direkta fel för modellen finns egentligen inte. Grymt bra bil med grym kvalité och körglädje. |
|
|
Årsmodell 2010, och ev även 2011 så har 525 en sexa på 3 liter. Det är enligt min mening en stor skillnad (karaktär) på dessa motorer. Du får dock räkna med ca 1l/10km mer i förbrukning på 525:an. Försäkringskostnaden lär väl också skilja lite. Mitt val är enkelt, 525 vinner. Med vänlig hälsning Håkan |
|
| Missade visst en nolla.. :-) 1l/100km skall det vara (förbrukning). | |
| Blev en 520d 2012 som jag köpte i helgen , hämtas hem om en vecka. 8 växlad automat med paddlar.....och en massa annat kul..... | |
| Grattis till en underbar bil! | |
| Problemet med F10 är stenskott och ROST (!!). Har inte blivit några stora nyheter om detta än då folk inte vet var dom ska leta. Detta är riktigt vanligt på F10. | |
| Vart ska folk leta då? | |
| Redan rost på F10 modellerna? | |
| Tack krillekill , tror med att det blir perfekt. Förstår inte hur stenskott kan vara ett vanligt problem !! Beror väl på var o hur mycket man kör.... Rost ?? Det får du nog förklara lite Nikeman... Var ska vi leta? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.