AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.851

Automatiskt halvljus z3

Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Hallå alla Z ägare :). Har funderingar på att fixa automatiskt halvljus på z3 an. Någon som vet om det räcker att byta ljuskontakten till en svensk modell eller måste man koppla om det elektriska också isåfall?
Th
31
Thomasz
Z3 Roadster 1.9 -99
Prova denna länk
Länk
Fungerar perfekt.
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Tack för länken Thomasz. Fungerar det inte med original grejer så kanske det blir en sådan.
Att byta ljusknapp hjälper knappast. Även jag har monterat den halvljussats som Thomasz rekommenderar. Fungerar perfekt. Den är så smart att den bygger på att generatorn måste börja ladda ca 13 volt innan den tänder ljuset. Anvisningar stämmer perfekt med färger och allt.
Enda kruxet jag hade var att demontera befintlig halvljusknapp med dess knäppfästen. Du skall långt ned i de två hålen för att frigöra spärrarna för att få upp knappen.
Kan varmt rekommendera satsen!
Visa användare
281
Kornknarr
M-roadster -98
På en tyskimporterad 2,8 jag hade brann ljusomställaren. Jag satte in en svensk begagnad och åkte till BMW i Uppsala och de kopplade om det elektriska.
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Vad kostade det hela, kornknarr?. Min ljusomställare verkar inte heller riktigt frisk. När man ska justera instrument belysningen kärvar den på båda hållen och ljuset till instrumenteringen slocknar när man skruvar upp fullt. Annars verkar Mixon vara ett bra alternativ.
Visa användare
281
Kornknarr
M-roadster -98
Jag kommer inte ihåg vad de tog för det. Några hundralappar? Jag hade faktiskt köpt en Mixon men inte hunnit montera den när det hände. Så jag sålde den igen...

Nu har jag en MR utan ljusautomatik och av någon underlig anledning har jag bara en gång glömt slå på ljuset och inte känt mig manad att göra något åt det ännu.
Bu
230
Bugbear
BMW Z3 Roadster - 00
Ok, tack för info :).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.