AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
9.259

Hur många är intresserade av att köpa min 535iA Touring 2011 om ett drygt år?

Sida 2 av 3
Thomas: (vart kommer fasteddie namnet i från?) Det är lönt att ta många bilder. Bilder säljer, om du i dag och när våren kommer lägger upp bilder så gör det att personer som har ett intresse (eller kanske inte visste att de hade det) av bilen kan bli "kära" och då har du flera möjliga spekulanter. Så ut och ta bra bilder! Eller anlita någon att göra det. Dessutom är Tasman inte direkt vanlig så de många kanske inte har sett någon.

Av 550iAT F11 finns det 4st av 245st tillverkade.
av 535iT/6 F11 finns det 1st av 127st tillverkade.
av 530iT/6 F11 finns det 2st av 99st tillverkade.

Din modell har inte tagits ut än, så den är en öppen fråga, men ska jag gissa 15-20st.

S4NEA ska enligt en person på bimmerfest betyda:

"I believe that is the same thing they describe as "heat at rest" in the options for the interior climate control. Basically the way it works is if you push the buttom on your dash it will open up a vent that will allow warm air from the engine compartment to flow into the vehicle for about 15 minutes after you have shut off the engine. It is a small convienience for those of us in a cold climate where we will be out of the car for a short amount of time but want to keep the car warmer while we are gone."

Länk

Pröva om det funkar!
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Ok Stephan jag skall ta många bilder.

Namnet är taget från en serietidning. Termosvärme måste det vara. Introducerades på BMW 1996. Såg det på en visning i Malmö. Theanders bil.
Intressant med dina fakta!
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Vad menar du janne dubbel? Han vet nog själv om han åker manuell eller automat? Vad beträffar Volvo Amazon så satt det ingen kopplingspedal i bilar med automatlåda...
ja
176
janne dubbel
530d -08 735 ial -01 ford 32a roadster
Roland Belford Scott. jag skrev ett ironiskt inlägg kanske inte så genomtänkt janne
Thomas: Hmm det kan nog vara färre än 15-20st.

För av 550iAX F10 byggdes det 6st i A81 Tasman metallic av 1271st tillverkade och 7st 550iA F10 LHD av totalt 1849st tillverkade. Men det kanske är högre andel på F11 än F10.

S538A Latentvärmeackumulator hette det på E39tiden, jag kommer ihåg att det togs upp i svenska biltidningar på den tiden.

Dubbeljanne: Fattar inte alls vad du skriver, är du onykter så här på söndagkvällen?
Visa användare
741
fastEddie
Tack till Stephan 735i för en sådan eminent koll på BMW.
Det skulle vara intressant att träffas. Vi som gillar sex cylindrar. Eller hur lite cylindrar som helst. 2 cylindrigt låter ju fint i Ducati. Själv haft en 996 SPS och en 996 Biposto rent nya.

Jag vet hur folk vill ha bränslesnåla bilar så att de sparar någon dl hit och dit men vad de inte tänker på är värdeminskningen som ligger på 50 % typ.

Jag bara fördriver tiden med att kolla vad folk skriver. Hade varit trevligt att träffa en entusiastisk anammare av stora motorer med malle i. Och det är otroligt med vilken frenesi en bil på två ton drar iväg som om den var viktlös. Samma känsla i kurvorna med Adaptive drive.
När jag känner för ett byte gör jag det antagligen hos en BMW återförsäljare.
Sparar en massa trassel med folk rännande och prutande och gnällande över kan dom inte få batteriladdaren med också.

Jag trodde lite att det fanns en äkta BMW entusiast kvar som inte måste lyssna på musik så intensivt att det inte funkar med att stoppa in en cd i springan. Man bör ha Bluetooth. Jag hör hellre på sexans hummande på alla varvtal. Snart kanske alla BMW har max fyra cylindrar. Nya M3 får det. Inget ont i det, det visar utvecklingen. Sen kommer elbilarna. Vi som minns 335 535 735 osv. kommer att betraktas som dinosaurier. Tiden går fort.

Må väl.

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Frågan är hur länge CD-skivan finns kvar som fysisk produkt? Köpte en spelare till min andrabil i förra veckan, upptäckte först efteråt att det inte ens fanns ett cd-inkast. Om du har usb/aux-ingång så går det att lösa i efterhand. Tror många uppskattar möjligheten att lyssna på musik i bilen, enda stället där man får lyssna på vad man vill och hur högt man vill. Så utan annan möjlighet än cd tror jag att det finns de räknar bort din bil.
Visa användare
741
fastEddie
Jag har AUX ingång Robert.
Den största nackdelen med frånvaro av Bluetooth anser jag vara att man inte kan koppla in sin Iphone eller smartphone och använda telefonen handsfree.

Annars en rätt så läcker färg (framförallt för att vara grön). Den ser riktigt fin ut på bilderna som Stephan länkade.

/Anders
Visa användare
741
fastEddie
Tack Anders!

Den är väldigt snygg i solsken och den ändrar färg efter omgivningen det brukar
BMW göra.

Ja, det är 2013 och moderna tider, kanske jag får behålla kärran tjugo år till.

Mvh

Thomas
Ärligt talat har jag nog alltid sagt att jag skulle aldrig köpa en grön bil men denna ser riktigt fin ut på bilderna. Jag har nog dock aldrig sett den live. Många av BMW-s färger skimrar ju i sol, ex vis Carbonsvart som man ofta undrat varför den heter svart när den ofta skimrar mycket mera i mörkblått osv.

/Anders
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
Jag kommer vara intresserad!
förutsatt att skicket e grymt och att den ej är trimmad.
Visa användare
741
fastEddie
Nej Residence den har aldrig varit trimmad. Jag tycker det är tillräckligt med pulver i den ändå. Jag kan inte använda all kraft ute i trafiken för att det kör alltid någon bil ivägen framför. Gasa i några sekunder sen broms. På motorväg ligger massor av bilar i vänsterfilen i 100-110 utan att gå tillbaka till höger sida. Hade jag haft en Ferrari hade jag sålt den och skaffat en VW Up för där kan man gasa fullt. Jag provade en och den var kul att köra.

Det har aldrig varit barn och hundar i bilen. Ingen rök inget spill.
Några små stenskott i fronten har jag (BMWs lacker är tunnare än andras)

Hälsningar

Thomas

BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Hej Thomas,

Verkar vara en riktigt fin bil, nu är jag inte på jakt efter någon sådan kärra men hade jag varit det så hade din definitivt varit intressant. Verkar vara välskött och ha lågt miltal, sånt gillar jag. Som många andra så har jag iPhone, men jag hade inte brytt mig om det där med Bluetooth speciellt.

Gällande färgen så har jag inte sett den live men på bilderna tycket jag den var väldigt lik spacegrå och den färgen är snygg.

Hur som helst, bekymra dig inte för mycket bilen blir säkert såld om du lägger ut den.

/DJ
Karl-Hilding
På tal om BMW.s lacker så fick de bröm på 90-taler för sin atjocka och hårda lacker.
Jag har också märkt försämringen sedan mina E34 525/535 där det nästan inte var några stenskott mer än lite märke i lacken.
Nu är det in till grundlacken.
Fö tycker jag att SnabbeEddies 530 är helläcker!!
no
87
noe1mxr
518iT E34 -96
VW Golf 1.6 Multi Fuel -08
Riktigt snygg färgkombo.

En eloge till er som vågar vägra mainstream i färgvalet!

/Magnus
ja
176
janne dubbel
530d -08 735 ial -01 ford 32a roadster
tycker också att färgen är riktigt snygg. problemen med lacken beror på att man började använda vatten baserad färg. och det gäller alla biltillverkare. den färgen är mer miljövänlig men om man lackar om tex. huven pga stenskott kan man be lackarn använda det gamla systemet. det finnes för reparationslackering jag vet det. jobbat som lackerare ca 25 år.
Visa användare
741
fastEddie
Min gamla mamma sa alltid gå din egen väg :)
Visst gör en massa utrustning att bilen blir lättare att sälja men det betyder inte att din bil är osäljbar. Oftast ser verkligheten helt annorlunda ut än vad den gör på Autopower. Det är i varje fall vad jag erfarit i flera fall...

Allt går att sälja så länge priset är rätt är en ganska bra grundregel som gäller det mesta :-)
Jag hade varit spekulant om försäljning hade varit aktuell omgående då det är dags att gå från X6:an till en femma och jag gillar färgkombinationen starkt.
Söker främst en-12 framåt men hade kanske kunnat frångå det infetta fallet...

Fortsatt njutning av din fina bil!

München
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.