AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
9.257

Hur många är intresserade av att köpa min 535iA Touring 2011 om ett drygt år?

Sida 1 av 3
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Jag vill pejla intresset här på forumet för att få en uppfattning om hur det ser ut när jag ska byta BMW om ett tag. Om något år eller så.

Jag har Comfortpkt-Adaptiva stödämpare-Justerbara krängningshämmar (bilen luter inte i kurvorna) Dakota Ljust skinn-Sportstolar-18" tums sommarhjul-17" vinterhjul friktion-Elektrisk dragkrok- Xenon-Panorama glastak-Ambient light-Vindruta med grå ovankant-Tasmangrön lackering-den har gått under 2100 mil idag.Kanske behöver alla uppkoppling till telefoner och ha navigation.
Enligt bilpriser se ligger värdet på 375.000 kr
Inga skador eller repor. Jag har kört bilen själv hela tiden. Har aldrig suttit några ungar eller djur i bilen. Aldrig rökt i bilen. Jag har varit extremt rädd om den alltid parkerat så långt ifrån andra bilar på köpcentra. Och så glömde jag 8 stegs Sportväxellådan som är underbar. Vad svårt att komma ihåg allt eller hur lite tillval man valt.
Jag vill ha en bil som är lättare att ta sig in och ur i nästa gång. För gubben blir 62 till våren. Kanske nya X1 som kommer om 15 månader typ. Kanske ett byte mellan någon här på Autopower som är intresserad av en F11. Kanske kan tänka mig en 3-serie Touring då den är mindre och jag inte har behov av en stor F11.

Med vänliga hälsningar

Thomas

Visa användare
741
fastEddie
Hej igen.
Glömde skriva att hon tar 1 liter milen i blandad körning. 0,9 om jag följer trafikrytmen. Om jag kör inspirerat vill hon nog ha 1,2-1,3 liter milen. Har aldrig varit på autobahn med henne och det vill man ju. Skulle varit intressant och se vad N55 motorn har för lust på då.

Med vänlig hälsning

Thomas
Visa användare
741
fastEddie
Glömde skriva att jag köpte den 2011 den 27 april på Förenade Bil i Malmö av Lars Corselli som var försäljningschef. Saknar honom.Fantastiskt trevlig kille. Entusiast och stor motormänniska. Den nya heter Ercan Okur. Han köpte jag min första nya 325:a av 2007 då han var säljare. Han har spelat i MFF.

Med vänlig hälsning

Thomas
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Skall bli intressant att följa denna tråd!
Min erfarenhet av bilköp och bilförsäljning är att "långsiktigheten" snarare är timmar än år.
Och för att kännas som ett seriöst intresse bör (måste!?) det finnas ett konkret erbjudande till fastlagda villkor.
Och som säljare misstror jag genuint erbjudanden jag får på telefon av personer som inte ens sett objektet.

Per L
Visa användare
741
fastEddie
Jag tror att jag kommit till en fas i denna jordevandring då jag har lättare att stå emot frestelser och lockelser. Efter att ha ägt och kört ett hundratal bilar sedan Erlander var statsminister har jag kanske landat. Dock är min nyfikenhet lika stor som då jag var 18 år. Större.
Då var högsta önskan en 140:a. Näst bäst en Amazon med röd galonklädsel. Och B18. Det var ju standard. Min första bil var en Mercedes 220b med 2,2 liters sexa och fallförgasare. Alla trodde vi var förmögna. Ha! Den vagnen kostade bara 3000 riksdaler 1970. Årsmodell 1963. Det var inte dyrt att byta ofta.
Om någon kommer med något intressant är jag villig att diskutera det redan imorgon. Men det gör inte ont att behålla en sådan vagn lite till som 535:an är. Runtomsikten är nog det sämsta annars flyter man fram i vilken hastighet man än har lust till. Synd att vi inte har fri hastighet.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
På vilket sätt skulle en treserie vara lättare att gå i och ur?
Menar du att du saknar Bluetooth?
Visa användare
741
fastEddie
jhellstrom

Inte på något vis om man inte väljer en GT. Men jag menar att en tre serie är mindre i formatet och inte så stor att hantera i stadstrafiken.

Nej jag saknar inte speciellt Blåtand jag menar att idag kanske det är en stor nackdel för yngre människor att inte ha just en sådan grej.

Hälsningar

Thomas

ja
176
janne dubbel
530d -08 735 ial -01 ford 32a roadster
och då undrar jag vad en sådan eminent vagn kan kosta nu eller om ett år jag undrar vad den har för utrustningslista
ja
176
janne dubbel
och du som varit med ett tag kör väl inte 3000 mil mellan oljebytena förr körde man max 1000 mil innan man bytte. o ja oljan är bättre idag men inte så bra som 3000 mil bara en undran
Det är en färg som kanske inte tilltalar den stora massan, även om jag tycker den ser fin ut på bild. Utrustningen är också något udda då jag tror att många köpare av den här bilkategorin gärna ser automat som tillval och kanske även navigation.

Hittar du däremot någon som verkligen vill ha en manuell tasmangrön F11 verkar ju ditt exemplar vara i det närmaste nyskick och prisbilden kanske inte har några gränser.

Marknaden för tidiga 535:or börjar bli ganska stor vilket gör att prisspannet blir därefter.

Lycka till!
Visa användare
741
fastEddie
Är det dagen efter för de två sista skribenterna då de har noll uppfattningsförmåga och eller svårt att läsa?
Visa användare
741
fastEddie
Det finns förresten bara en handfull 535:or i landet.
ja
176
janne dubbel
du tror kanske det är GULD i balkarna på den bilen men det är det absolut inte köp en mindre bil så är det lättare att gå in och ut i parkera rullatorn nära om du har svårt att gå
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
bunf: den har automatlåda.
Visa användare
741
fastEddie
Flåt till bunf. Jag har fått kort stubin.
Man kan säga det är nyskick. Färgen är mörk utom i solsken då den är bäst.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
eddie: Problemet är att du lär få svårt att få något extra för just din bil oavsett. Att bilen saknar Bluetooth som är nära nog standard på samtliga F11 sedan 2012-års modell gör det inte bättre. Vem vill mata in cd-skivor idag?
I takt med stigande bränslepriser så blir en bil med den förbrukningen inte direkt mer populär.
Men fundera kan du ju alltid göra.
Det är ju ingen vanlig bil, jag hittar 12 bilar på mobile.de årsmodell 2011-2013.
Det är ingen direkt vanlig modell av F11. Tills i tisdags har det byggts 1090st 535iAT F11 varav 59st är LCI. Jag ser även att det allra flesta är av årsmodell 2011. Ca 800st. Här är en av få 2013 Länk

I Sverige fanns det 46st 535i Touring i juli-2012. Siffrorna kommer i från Masten. Av dessa var 7st 6vxl och resten 39st Automat. Antalet 6vxl har inte ökat genom nysålda i sverige.

Jag antar att det är detta exemplar Eddie?

Chassinummer WBAMU71040C296570
Typkod MU71
Typ 535I (EUR)
E-modellserie F11 ()
Serie 5
Typ TOUR
Styrning LL
Dörrar 5
Motor N55
Cylindervolym 3.00
Motoreffekt 225
Motor HECK
Växellåda AUT
Färg TASMAN METALLIC (A81)
Stoldynor LEDER DAKOTA/OYSTER (LCCX)
Produktionsdatum 2011-03-28

S1CBA CO2 UMFANG Koldioxid-omfång
S223A ELEKTRONISCHE DAEMPFER CONTROL(EDC) EDC
S229A DYNAMIC DRIVE Dynamic Drive
S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extrapaket specifik för EU
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sportratt läder
S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Däck med nödkörningsegenskaper
S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Hjulbultsäkring
S2TBA SPORT-AUTOMATIK GETRIEBE Sport automatisk växellåda
S2VAA ADAPTIVE DRIVE Chassiversion "Adaptive Drive"
S3ACA ANHAENGERKUPPLUNG Släpvagnskoppling
S3APA GRAUKEIL-FRONTSCHEIBE Vindruta med gråkil
S3ATA DACHRELING ALUMINIUM SATINIERT Takreling aluminium satinerad
S402A PANORAMA GLASDACH Panoramatak elektrisk
S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sportstol
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar
S4NEA BLOW-BY-HEIZER Blow-By-värmare
S4URA AMBIENTES LICHT Omgivningsbelysning kupé
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC)
S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD
S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Utförande för kallt klimat
S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Extra-Export tankning
S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Språkversion engelska
S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation svenska
S8KAA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE Dummy-SALAPA
S8SMA FAHRGESTELLNUMMER,V.AUSSEN SICHTBAR Chassinumret syns utifrån
S8TFA AKTIVER FUSSGAENGERSCHUTZ. Aktivt fotgängarskydd
S8TGA DIEBSTAHLSICHERUNG Stöldsäkring
S8TLA TAGFAHRLICHT FRONT UND HECK AKTIV Dummy-SALAPA
S8TNA TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST Dummy-SALAPA
S8V2A HINWEISSCHILD NCAP NIED/DEAN/SCHWED Haenvisningsskylt
S925A VERSANDSCHUTZPAKET Leveransskyddspaket

Benämning (EPC)

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration
S2K1A LM RAEDER V-SPEICHE 236 BMW LM-fälg V-eker 236
S4ATA INT.LEIST. SCHWARZ HOCHGLAENZEND Interiörlister högglansiga svart
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik
S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare

Förbrukningen bör inte vara ett problem med tanke på vad många dieselar surplar i sig. Jag körde en 530dAX F10 i går, vars färddator visade 0,87 efter lite körning i Sthlm och sedan en lång tur, totalt 25-30mil. Den verkliga var säkert närmare litern. Vill man åka snålt får man köpa en 520d ED.

Med det sagt bör det finnas köpare, frågan är bara till vilket pris. Det är väl bara att lägga ut den, en rekommendation Eddie är att du tar många bilder och lägger ut bilderna på en fotosida som ipernity.com eller flickr.com så eventuella köpare kan drömma sig väg.

Färgen ser man annars rätt bra på dessa bilder Länk
st
3.464
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Snygg och ovanlig färg!

Visa användare
741
fastEddie
Tack Stephan och steaman!

Det verkar vara min bil.
Vad är S4NEA BLOW-BY-HEIZER Blow-By-värmare ? Känns inte igen.

Den tar ju lite bensin för en sådan tung bil. Är det lönt att ta många bilder?
Alla F11 ser ju likadana ut.

MVH

Thomas
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Tasmangrön med den ljusa skinnklädseln är verkligen en smakfull kombination. Jag tror det kommer vara bra intresse för din bil även om det är lite synd att den saknar både navi och bluetooth.
ja
176
janne dubbel
ja det tyckte jag med. men intresset för den bilen har blivit väldigt kallt. kom han på efter 2 år om den är manuell eller automat. amazon b 18 hade ju en kopplingspedal. det vet alla att man växla manuellt på nyare bmw med automat.det var längesedan jag fick ett så gott skratt tack slow eddie
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.