|
|
|
|---|---|
|
Hej Tycker att min e87 -06 118d är svårstartad. Bytte glödstift i somras då bmw antydde att det var något problem med ett av dem. Då jag inte använder bilen varje dag längre brukar den starta på en sekund när den stått någon dag, kör man kortare än 30 min och sen startar igen kan de ta 5 sek att den står och tuggar innan den hoppar igång vilket jag tycker är väl mycket. Någon som vet om det ska va så eller vad man kan göra åt det? | |
| Har du fräscht batteri, med fungerande generator? | |
| Det tror jag, men får försöka kika på i helgen. Men vad skulle de vara för samband mellan deto h det faktum att bilen startar lätt när den stått ett dygn, men annars är svårstartad? | |
| Ingen som vet? | |
| Som vanligt så är det enklast om du kan göra en felkodsavläsning på bilen. Annars famlar man lite i blindo.. | |
| Nu har jsg äntligen haft den inne för koll. Tyvärr läckte 3 av 4 spridare (?) Och hade då svårt att bygga upp bränsle trycket... det vs ju inget upplyftsnde besked såhär innan helgen. Bmw ska ha ca 22000 kr för de inkl felsökning... har bmw haft problem med mycket spridare så stt man isåfsll kan hävda någon form av garanti? bilen är ju en 06:a så den har ju några år på nacken tyvärr... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.