|
|
|
|---|---|
|
Har just fått hem en liten "kubisk" motorvärmare från Tyskland: Länk Ska den sitta på slangen "5" som går från motorblocket till fördelningsventilerna? (Den sitter på anslutningen längst ner på fördelningsventilerna som bör vara varmt vatten från motor på väg till värmeelementet i kupén). Eller till slangen "13/14" (verkar vara en slang på min bil). Denna verkar gå från vattenreturen från kupevärmeelementet till expansionskärlet vid kylaren? Har tänkt att montera den på "5" så den pumpar in mot blocket. (mot normal riktning då motorn är igång). Jag har inte hittat någon som monterat en sådan i en bil som min. Vad jag hittat är en som sitter mellan blocket och topedväggen men mina slangar går inte så. Vill inte skära förrän jag vet vad som är bäst. Tacksam för hjälp! Länk | |
|
För att förtydliga: Slang "13" sitter fast på returen från kupen (på bilden precis till vänster om slang "1"). Slang "5" är betydligt längre och har annan form på vägen. |
|
|
På min 530 har jag monterat OWL värmaren på returen från värmepaket, slang 13,14 med i normal pumpriktning. Fungerar jättebra. Placeringen av pumpen blev nere till vänster om värmeventilerna, där är ganska gott om plats. En bild här: Länk Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.