|
|
|
|---|---|
|
när den går som "normalast" vibrerar den bara lite vid gas. när det är som värst kan man knapp peta på gasen utan att den skakar tok mycket. (som att åka med obalanserade däck gånger 10 + orkeslö) tomgången är låg och guppig har provat att ta ur lmm men ingen skillnad stannar jag och stänger av bilen och startar så går den som "normalt" igen ett tag. vevaxelgivare? kamaxelgivare? tändspole? tändkabel? för lite soppa ? vart ska jag börja kolla?. mvh stefan. | |
|
Börja med att kolla om det finns felkoder med en felkodsläsare. Om det finns felkoder får du utgå från dom och felsöka. |
|
|
absolut. Länk den lilla märkte jag att det var ett hål i men täppte igen den med tejp för att prova. men ingen skillnad .. vad kostar det att felsöka på verkstad? någon som vet. MVH |
|
|
Tyvärr vet jag inte och jag bor för långt bort för att hjälpa dig. Har du tur finns det någon i närheten med en läsare som kan hjälpa dig snabbt och enkelt. |
|
| Jag hade snarlika symptom på min e39 525d, M57. Då var det kabelhärvan uppe på motorn som jag fick byta. Alltså de som går till spridarna. Gick på 800 pix har jag för mig. | |
|
Okej Jag får kolla det oxå. Ska kolla tändkablarna/tändspolar och stift. Men är den stor kabelhärvan. Kan du länka bild? |
|
|
Felkod misständning cyl 2 Tändspole 2 Ska nu byta spolen. Om ja ska byta stift vad ska jag ha. Har en M52tub28 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.